گزارش روز؛

تک نمادهای پراقبال

تک نمادهای پراقبال

در جریان معاملات نخستین روز هفته، گروه شیمیایی در حالی با دادوستدهای پرحجم و پرتقاضای نماد ساینا پس از روزها رشد قیمتی مواجه شدند و سایر هم گروهی ها معاملاتی متعادل را تجربه کردند. در این بین دادوستدهای نمادهای شفارس، شسینا، شاراک، زاگرس و پارسان نمایان تر بود.

 

در پایان معاملات امروز، شنبه 7 اسفند ماه 1395، شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای پارسان و فخوز با رشد حدود 17 واحدی به ارتفاع 77 هزار و 863 واحد رسید که در این بین نمادهای جم و خساپا بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در جریان داد و ستدهای نخستین روز هفته، گروه خودرویی که شروعی متعادل و مثبت داشتند، قطعه سازها از اقبال بیشتری برخوردار بودند؛ به طوریکه نمادهای خچرخش خمحور و خشرق صف خرید و نمادهای ختوقا، خبهمن و ختراک در درصدهای مثبت مورد دادوستد قرار گرفتند. اما با گذشت زمان و انتشار خبر عدم موافقت افزایش سرمایه نماد خاور و تشکیل صف فروش این سهم پرحاشیه مزید بر علت شد و گروه خودرویی را منفی کرد.

در گروه حمل و نقل که اکثرا منفی دنبال شدند. صف خرید مجدد نماد حفارس و رشد حدود 7 درصدی نماد حسینا چشم نوازی کرد. اکثر نمادهای بازار در انتها با افت قیمتی به کار خود پایان دادند که این موضوع در گروه های بزرگ محسوس تر و در گروه های کوچک با اقبال تک نمادها و صف خرید آنها مواجه بود.

گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری معاملاتی متعادل و منفی داشتند؛ که در این بین نمادهای وسکاب و واتی صف خرید و نمادهای وبیمه، دانا، گوهران، وملت، وسبحان، وگستر و ونیکی مثبت به کار خود پایان دادند.

در گروه لیزینگی افزایش تقاضا محسوس تر بود؛ تا جایی که صف خرید پرحجم در نماد ولساپا مشاهده شد و در ادامه نماد ولغدر نیز به جمع صف خریدهای گروه پیوست و این در حالی بود که نماد وایران صف فروش را تجربه کرد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند در سال 1396 تا مبلغ 50 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با سررسید تا پنج ساله منتشر کند. همچنین نمایندگان مجلس تصویب کردند که به منظور استمرار جریان پرداخت‌های خزانه‌داری کل‌ کشور به دولت اجازه داده می‌شود تا مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی منتشر کند. با تصویب مجلسی ها این اسناد از مالیات معاف بوده و در بورس اوراق بهادار قابل داد و ستد است.

گروه شیمیایی در حالی با دادوستدهای پرحجم و پرتقاضای نماد ساینا پس از روزها رشد قیمتی مواجه شدند و سایر هم گروهی ها معاملاتی متعادل را تجربه کردند. در این بین دادوستدهای نمادهای شفارس، شسینا، شاراک، زاگرس و پارسان نمایان تر بود. در غیاب اکثر نمادهای گروه های پالایشگاهی و روانکارها، نمادهای شنفت و شبهرن متعادل و مثبت و نمادهای شرانل و ونفت متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. واحد تصفیه نفتا (NHT) در طرح افزایش ظرفیت بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس با موفقیت راه اندازی شد. واحد تصفیه نفتا (NHT- Naphta Hydro Treating) به عنوان تامین کننده خوراک بخش بنزین سازی و برای حذف ترکیبات آلی نیتروژن دار، گوگرد دار، اکسیژن دار، اشباع هیدروکربنهای غیر اشباع (الفینی) و حذف سموم اضافی مانند آرسنیک و سرب که برای بخش بنزین سازی ضرر دارد، تعبیه شده است.

در گروه های فلزی و معدنی، نماد فباهنر صف خرید و نمادهای فخوز، کگل، ومعادن و زنگان نمادهای مثبت گروه و سایر نمادهای گروه اکثرا با افت قیمتی مواجه شدند، تا جایی که نمادهای فزرین، فرآور، فمراد، کیمیا، کبافق، فخاس و فسپا با صف فروش همراه بودند.

بکام، فلامی و لبوتان نمادهای صف خرید، تکنو، لخزر، وتوشه، بنیرو و بکاب نمادهای مثبت و بسویچ، تکشا و بشهاب نمادهای صف فروش گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته بودند این در حالی بود که سایر هم گروهی ها اکثرا متعادل دنبال شدند.

در گروه های ساختمانی و سیمانی که معاملاتی اکثرا متعادل و منفی داشتند؛ نماد ثنوسا صف خرید و نمادهای ثرود، سهگمت و وساخت پراقبال تر دنبال شدند. این در حالی بود که نماد سخزر بعد از افزایش 84 درصد سود نسبت به پیش بینی سال 95 با رشد حدود 20 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. همچنین در پایان معاملات نماد سمازن جهت برگزاری مجمع عمومی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شد.

در گروه غذایی، معاملات منفی اکثر نمادها مشاهده شد؛ در آنسو و در گروه های قندی و زراعت نماد تلیسه صف خرید و نمادهای زمگسا و قهکمت مثبت دنبال شدند. نماد چکاوه پس از اعلام سود خالص 6 میلیارد و 328  میلیون ریالی برای سال 96 (37 ریال پیش بینی سود برای هر سهم) با رشد حدود 12 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت تا کام سهامداران را شیرین نماید.

در گروه کانی های غیر فلزی که اکثرا مثبت بودند، نماد کرازی صف خرید شد، نماد کمرجان همچنان با صف خرید و نماد کتوکا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفت، نماد اپرداز نیز همچنان با صف خرید پرحجم اما عرضه های بیشتری  به کار خود پایان داد.

در شروع بازار نماد ونیرو به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات متوقف شد و گروه دارویی با افزایش تقاضا مواجه بودند تا جایی که نمادهای دسانکو، دیران، دامین و دکیمی با صف خرید به کار خود پایان دادند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا