حسن امیری:

IFRS یک پروژه ملی است

IFRS یک پروژه ملی است

گزارشگری های مالی بر اساس استانداردهای IFRS یک پروژه ملی است که نیاز به هماهنگی میان بخش های مختلف اقتصادی دارد. سازمان بورس، سازمان حسابرسی، بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سازمان امور مالیاتی اجزایی هستند که این امر مهم را عملیاتی می کنند.


معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در همایش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی و نقش آن در ارتقای شفافیت بازارهای مالی که امروز در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، ضمن خیرمقدم به مدیران ارشد اقتصادی کشور و همچنین شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرابورس و موسسات حسابرسی معتمد کشور گزارشی از روند اجرایی شدن استانداردهای
IFRS ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، حسن امیری در ابتدای سخنان خود شفافیت و نقدشوندگی را دو عنصر بازار سرمایه خواند و گفت: مشارکت کنندگان بازار انتظار دارند نهادهای نظارتی حاکم بر این بازار زمینه شفافیت و نقدشوندگی را فراهم کنند تا با این اقدام آنان بتوانند تصمیمات خود را در این بازار اتخاذ کنند.

این مقام مسوول گفت: زیر بنای فعلی در گزارشگری مالی بر اساس استانداردهای ملی است اما پس از برجام و فراهم شدن گشایش های بین المللی امکان حضور فعالان خارجی در اقتصاد کشور به ویژه بازار سرمایه فراهم شد بر همین اساس مجمع عمومی حسابرسی تصمیم مهمی گرفت که بانکها و بیمه ها ملزم شدند صورت های مالی خود را از ابتدای سال 95 بر اساس استاندارد IFRS منتشر کنند.

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران افزود: سازمان بورس با اطلاعیه ای هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری را در کنار دو نهاد بانک و بیمه ملزم به ارائه صورت های مالی بر اساس این استانداردها کرد.

وی با بیان اینکه گزارشگری های مالی بر اساس استانداردهای IFRS یک پروژه ملی است، گفت: این اقدام یک پروژه ملی است که نیاز به هماهنگی میان بخش های مختلف اقتصادی دارد. سازمان بورس، سازمان حسابرسی، بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سازمان امور مالیاتی اجزایی هستند که این امر مهم را عملیاتی می کنند.

امیری حاصل همکاری نهادهای یاد شده را شفافیت اطلاعات خواند که منجر به استفاده سرمایه گذاران داخلی و خارجی از این صورت های مالی خواهد شد. همچنین این امر شفافیت رویدادهای اقتصادی را در پی دارد.

وی با اشاره به پیامدهای IFRS گفت: شفافیت بیشتر، افزایش کیفیت گزارشگری مالی، امکان مقایسه صورت های مالی و همچنین سرمایه گذاری گسترده تر در بازار سرمایه از جمله این پیامدها خواهد بود.

امیری در بعد سیستمهای مالی ابراز داشت: حاکمیت شرکتی و استقراض مکانیزم های ریز در شرکتها به ویژه در بانکها و بیمه ها نیاز به سرمایه گذاری و همچنین مدیریت ریسک دارد و این موضوع آثار خود را در صورت های مالی منعکس می کند.

وی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر آموزشهای لازم در این زمینه ارائه شده است، گفت: با آموزشهای لازم نیروهای متخصص در این زمینه ایجاد شده اند و امید می رود با استفاده از نیروهای نخبه سازمان حسابرسی و همچنین فعالان حوزه بورس، بانک و بیمه و نهادهای نظارتی شاهد به تحقق پیوستن این امر مهم باشیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا