روحانی در همایش مجریان برگزاری انتخابات ۹۶:

رشد اقتصادی کشور بالای ۶ درصد است

رشد اقتصادی کشور بالای ۶ درصد است رئیس‌جمهور گفت: دولت به قول هایی که به مردم داده، عمل کرده است و رشد اقتصادی کشور بالای ۶ درصد است.

 
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات 1396 با بیان اینکه ضمن قدردانی از مدیران کشور، گفت: مخصوصا در ماه‌های و هفته‌های اخیر که رحمت‌ الهی و برکات الهی را داشتیم و حالا به طور طبیعی دنباله‌اش سیل و خسارت هم داشته‌ایم که اینها طبیعی است و از رحمت‌های الهی است، از همه انها تشکر و سپاسگذاری دارم.

 
 وی با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی در برخی از شهرهای و استانهای کشور گفت:‌ متأسفانه برخی از ما با طبیعت جنگیده‌ایم و با طبیعت خوش رفتاری نکرده‌ایم، اما طبیعت صبور است ولی صبر طبیعت هم دوران و زمانی دارد، لذا هنگامی که ما به طبیعت ظلم می‌کنیم و زمین را آلوده می‌کنیم و حقابه دریاچه‌ها و تالاب‌ها را نمی‌دهیم و هنگامی که همسایگان ما با ما در مسیر همکاری نیستند همه اینها نتیجه‌اش می‌شود همین که می‌بینید، قهر طبیعت نتیجه ظلم ما است، ظلم ما باعث قهر طبیعت می‌شود. این ظلم، ظلم یک روزه نیست بلکه سالیان دراز ظلم شده است.

 
وی با بیان این مطلب که اساس و راه بازگشت در این مسیر توبه است، گفت:‌توبه یعنی بازگشت به تبع صحیح، یعنی بازگشت به طبیعت سالم و درست، یعنی بازگشت به قانون و بازگشت به نظم، اول باید تصمیم بگیریم و سپس باید به قانون برگردیم و پس از آن قانون را اجرا کنیم و پس از توبه نیز عمل صالح است. اما وقتی ما ماشین آلوده در جامعه داریم و وسایل گرم‌کننده و یا ایجاد آلوده‌کننده داریم و یا نیروگاه‌های آلوده‌کننده داریم و منجر به آلوده شدن هوا می‌شود و با هوای آلوده و طبیعت می‌جنگیم و بعد هنگامی که هوا سرد می‌شود همه این دودها و آلودگی‌ها به ریه‌های ما برمی‌گردد و آن وقت می‌گوییم باید چه کار کنیم. بنابراین یکی از مسئولیت‌های بزرگ ما مسأله، مسأله محیط زیست است و باید به آن اهمیت دهیم و برنامه‌ریزی کنیم و حتماً باید در این راه موفق شویم. باید قدم به قدم به جلو برویم.

 
رئیس‌جمهور اضافه کرد: ما با مردم با مهربانی رفتار کنیم و چیزی را بهانه نگیریم و بگذاریم غم و  غصه‌های چند ماهه که حوادث مختلف بود که یک روز قطار و یک روز دیگر پلاسکو و غیره بود. این 10، 15 روز عید نوروز و آغاز سال و سرآغاز نشاط و طبیعت همانطور که طبیعت نشاط پیدا می‌کند و رخساره نشان می‌دهد و لبخند می‌زند بگذاریم مردم هم لبخند بزنند و در هر چیزی مداخله نکنیم و بگذاریم همه در کنار هم باشند و جبران آن غم‌ها و غصه‌ها بشود و مردم با نشاط وارد سال جدید بشوند.

 
وی با اشاره به موضوع امنیت، افزود: اختلاف امنیت را از بین می برد و اگر کسی به دنبال اختلاف باشد، گناه کرده است.

 
رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ همانطور که وزیر کشور اشاره کردند مسأله امنیت، مسأله بسیار مهمی است و پایه اصلی برای هر حرکتی به شمار می‌رود، شما می‌دانید که برخی تلاش‌ها در جامعه فرامادی است و مرحله دومی است، برخی تلاش‌ها نیز مرحله اولی است، امنیت، آب، غذا، سلامت، اینها مرحله اول است سپس بعد از اینکه اینها وجود داشت آن وقت بحث سیاسی و نشاط سیاسی و حضور در مشارکت و  انتخابات وجود خواهد داشت بنابراین اگر اولی‌ها نباشند اینها وجود نخواهند داشت، اگر مردم امنیت، آب و غذا نداشته باشند اصلاً کسی به فکر رقابت و انتخابات نخواهند بود.

 
روحانی با بیان اینکه برخی مسائل نیز فرامادی هستند و امنیت یکی از این مسائل است و خداوند نیز نعمت امنیت را بر ما ارزانی داشته و این لطف خداوند بوده و بنده از همه نیروهای مسلح، امنیتی، مرزبانی تشکر می‌کنیم، گفت: کارهای بزرگی انجام گرفته است ولی اساسش به وحدت و  انسجام و سرمایه اجتماعی بازمی‌گردد و باید حواسمان به این نکته باشد.

 
وی بر همین اساس خاطرنشان کرد:  اگر 10 برابر این ما نیروی امنیتی و نظامی درست کنیم و سلاحمان صد برابر شود خدای ناکرده در میان مردم ما شکاف و اختلاف بین اقوام و مذاهب باشد، شکاف‌ها تشدید و اعتمادها از بین برود امنیت هم نخواهد بود، مگر در آمریکا و اروپا آن همه ابزار امنیتی نیست؟ مگر آنها توانستند امنیت خودشان را حفظ کنند و مگر آنها این همه حوادث نداشتند در سالها و ماه‌های اخیر و در منطقه ما و آنجاهایی که ناامن است مگر اسلحه و امکانات ندارند؟، وقتی انسجام و وحدت از بین می‌رود شکاف‌ها پدیدار و اختلافات شروع می‌شود و کینه‌توزی شروع می‌شود. خیلی گناه بزرگی است آنهایی که در کلامشان، سخنشان و قلمشان بذر کینه می‌افشانند، رقابت عیبی ندارد و خوب است اما نزاع، اختلاف و انشقاق بین قومیت‌ها، زبان‌ها، مذاهب و ادیان‌ها این بزرگترین گناه است، ایجاد اختلاف و شکاف یکی از بزرگترین گناهان است.

 
روحانی گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند باید مشت گره کرد و داد زد، بله شعار و فریاد خوب است اما خدا برای چی به ما عقل داده است؟

 
وی گفت: وقتی انسجام و وحدت از بین می رود، اختلافات، کینه توزی‌ها و شکاف‌ها ایجاد می شود؛ آنانی که با کلام و قلم خود بذر کینه می افشانند، مرتکب گناهی بزرگ می شوند. ایجاد نزاع، اختلاف و انشقاق بین قومیت‌ها، زبان‌ها و ادیان، بزرگترین گناه است.

 
رئیس‌جمهور تاکید کرد: بعضی‌ها برای اینکه از دولت انتقاد کنند کل اعتماد عمومی را زیر سوال می برند و این خیانت به کشور و نظام است. ما همه برادریم، در یک کشتی نشسته ایم و همه عضو یک خانواده هستیم.

 
روحانی اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت دانست و افزود: دولت به قول هایی که به مردم داده، عمل کرده است و رشد اقتصادی کشور بالای 6 درصد است.

 
روحانی در ادامه خطاب به استانداران و فرماندناران حاضر در مراسم گفت: شما انتخابات خوبی را در پایان سال گذشته و آغاز امسال برگزار کردید و حقیقتا حضور مردم نیز با شکوه بود و مردم و احزاب خیلی خوب صبر و تحمل کردند.

 
وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات گذشته یک جناحی بود هرچه پیشنهاد داده بود در ردیف اول و دوم و سوم جا گرفته بود، اظهار داشت: در آن انتخابات در بعضی حوزه‌های انتخاباتی یک جناح انتخاباتی تنها 48 ساعت قبل از انتخابات با یک فرد صحبت کردند و او را آوردند و اما مردم چه هوشیاری از خود نشان دادند. کار بزرگی انجام گرفت تحمل و صبر صورت گرفت مردم به خیابان‌ها نیامدند اما کار مهمی انجام دادند و شاهد یک انتخابات با شکوه و امنیت در سراسر کشور بودیم.

 
رئیس جمهور با مورد توجه قرار دادند انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز یک انتخابات مهم پیش روی ماست مردم و مسئولین وظیفه سنگینی بردوش دارند. اولا همه باید تشویق کنیم تا مردم پای صندوق‌های رأی بیایند طوری باشد که مردم احساس کنند که اگر پای صندوق نیایند احمال شده است. هرچند انتخابات شوراها مقداری کار را راحت می‌کند و باعث می‌شود مردم در مناطق مختلف پای صندوق رأی بیایند.

 
 روحانی اضافه کرد: انتخابات بسیار مهم است و برای عظمت ایران بسیار مهمتر است، همه تلاش کنیم مردم را پای صندوق رأی بیاوریم.

 
وی  در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر عدم استفاده از امکانات عمومی و دولتی در انتخابات به نفع جناح و فرد خاص، اظهار داشت: همه مراقب باشیم تا از این امکانات به نفع جریانی استفاده نشود که حرام است. استفاده از اموال و امکانات دولتی به معنای عام که شامل قوه قضاییه، مقننه، نیروهای مسلح و شرکت‌های مرتبط می‌شود حرام است. از تریبون‌های عمومی نیز نباید استفاده شخصی کرد هیچ کس حق ندارد از این تریبون‌ها و رسانه‌های عمومی و روزنامه‌ها و سایت‌هایی که از بیت المال استفاده کنند در انتخابات به نفع جریان خاصی استفاده کند البته تشویق کنند ایرادی ندارد، اما برای استفاده یک جناح و افراد خاص ممنوع است و مسئولیت آن برعهده وزارت کشور و همه استانداران، فرمانداران و بخشداری‌هاست. همه مسئولند. من نمی‌پذیرم کسی بگوید مسئولیت این کار با شورای نگهبان است خیر. مسئولیت با دولت است شورای نگهبان ناظر است و نظارت می‌کند ما باید بایستیم، اگر کسی تخلفی می‌کند کسی دارد از امول عمومی استفاده می کند، یک نیروی نظامی، یک نیروی مسلح و یک نیروی امنیتی، باید داد بزنیم و بایستیم.

 
رئیس‌جمهور ادامه داد: اینکه کسی بخواهد از اموال شخصی برای جریان و فردی استفاده کند اهلاً و سهلاً از جیب مبارکش و یا از طریق حمایت و طرفداران خرج کند اما حق ندارد از بیت المال استفاده کند.

 
 روحانی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتخابات قطبی اشاره کرد و گفت: ما نباید اجازه دهیم انتخابات قطبی شود انتخابات قطبی دردسر درست می‌کند. در انتخاباتی قطبی شد و دیدید چه مشکلاتی در حین و بعد انتخابات درست شد و گرفتاری برای ما بوجود آورد وقتی انتخابات قطبی شود احساسی و شعاری می‌شود. ما معتقدیم رقابت نباید بین جناح‌ها و گروه‌ها و جریان‌ها باشد باید بین برنامه‌ها باشد.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا