ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی معدن را توسعه می دهد

ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی معدن را توسعه می دهد

دنیای معدن - رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش های بیشتری برای جذب سرمایه توسط ایمیدرو صورت گیرد تا این سازمان بتواند با مشارکت بخش خصوصی بخش معدن را توسعه دهد.

عزیز اکبریان که در نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با رییس و جمعی از مدیران ایمیدرو سخن می گفت افزود: فقط با معدن و صنایع معدنی است که می توان اشتغال پایدار در نقاط مختلف کشور ایجاد کرد و مردم هم در آن مناطق زندگی خود را ادامه دهند.

اکبریان خواستار تلاش های بیشتر برای جذب سرمایه گذار توسط ایمیدرو شد و گفت: اعضای کمیسیون صنایع مجلس هم حمایت های لازم را خواهند داشت؛ چون اکنون تنها راه ، استفاده از کمک بخش خصوصی است.

اکبریان زنجیره تولید برای جلوگیری از خام فروشی را ضروری دانست و گفت: برخی کشورها مانند کره جنوبی که حتی مواد معدنی ندارند اما با واردات تولیدات خام دیگر کشورها، ارزش افزوده بالایی ایجاد می کنند و درآمد بالایی دارند.

امروز عصر خام فروشی به پایان رسیده و با تکمیل زنجیره تولید باید از خام فروشی جلوگیری شود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: سرمایه گذاری در بخش معدن سنگین است و با مشکلاتی که اکنون دولت دارد، باید از پتانسیل بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با نرخ سود فعلی بانک های کشور، سرمایه گذاری مقرون به صرفه نیست، ادامه داد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس همواره از توسعه بخش معدن و صنایع معدنی حمایت کرده و در آینده هم حمایت خواهد کرد.

وی برجام را یک فرصت برای کشور دانست و افزود: باید از این فرصت تا جایی که قادر هستیم ، برای کشور استفاده کنیم و دعواهای سیاسی را در این خصوص کنار بگذاریم. این فرصت اکنون برای ما وجود دارد.

اکبریان در پایان از تلاش های ایمیدرو برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی تشکر کرد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا