معاون بورس تهران اعلام کرد:

مشکلات حق تقدم پارس خودرو و جلسه با مدیران سایپا

مشکلات حق تقدم پارس خودرو و جلسه با مدیران سایپا

معاون بورس تهران با اعلام مشکلات مربوط به حق تقدم پارس خودرو از برنامه جلسه با مدیران سایپا خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صحرایی درباره تعیین تکلیف حق تقدم شرکت پارس خودرو به ایرنا گفت: در جلسه با سهامدار عمده پارس خودرو ( شرکت سایپا)، راهکارهای عرضه به صورت عمده بررسی می شود.

وی افزود: مشکل عمده ای که درباره حق تقدم پارس خودرو وجود داشته و نارضایتی خریداران را ایجاد کرده، قیمت گران این حق تقدم ها و افت قیمت سهام پارس خودرو (خپارس) به زیر 100 تومان است به گونه ای که حتی دیروز قیمت سهام به حدود 91 تومان نیز افت کرد.

معاون بازار شرکت بورس تهران اضافه کرد: مساله بعد، تعیین تکلیف حق تقدم های فروش نرفته پارس خودرو است که شامل بیش از سه میلیارد حق تقدم، معادل 16 درصد کل سهام است که باید به صورت عمده به فروش برسد.

صحرایی با بیان اینکه حق تقدم های باقیمانده حراج نمی شود، ادامه داد: به سهامدار عمده اعلام کرده ایم حق تقدم های باقیمانده باید به صورت عمده و بلوکی به فروش برود که البته قیمت آن در ارزیابی ها تعیین خواهد شد.

وی اظهار داشت: مشکلی که در فروش عمده این حق تقدم ها وجود دارد این است که قیمت سهم اکنون حدود 91 تومان است، خریدار عمده باید مابه التفاوت نرخ حق تقدم ها با قیمت اسمی سهم (100 تومان) را پرداخت کند که برایش صرفه ندارد، زیرا می تواند بجای خرید بلوکی حق تقدم ها، سهام این شرکت را از بازار خریداری کند.بر این اساس قرار است در جلسه با سهامدار عمده، به این موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا