عضو هیات مدیره در گفت وگو با بورس پرس:

برنامه جهش بزرگ بورس کالا برای جهانی شدن و عرضه اوراق بسیار جذاب اعلام شد

برنامه جهش بزرگ بورس کالا برای جهانی شدن و عرضه اوراق بسیار جذاب اعلام شد

عضو هیات مدیره بورس کالا با اعلام مهمترین اقدامات چندماه گذشته از برنامه جهش بزرگ برای جهانی شدن و عرضه یک اوراق بسیار جذاب خبر داد.

 حسین خزلی خرازی که بعد از حضور در هیات مدیره بورس کالا طی سال های 86 تا 88 ، از 4 ماه پیش به عنوان نماینده بانک کشاورزی وارد ترکیب 7 نفره این بورس شده و گزارشی را به کانون کارگزاران ارایه کرده در گفت وگو با بورس پرس درباره مهمترین اقدامات انجام شده، اظهار داشت: با توجه به  توسعه یافتگی بورس کالا و بکارگیری ابزارها و محصولات متنوع و لزوم بروزرسانی فرایندها و مقررات حاکم بر بورس کالا، کمیته بازنگری قوانین و مقررات در حال بررسی های لازم است.

وی به اجرای ماده 33 قانون قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع‌طبیعی اشاره کرد و گفت: طرح قیمت‌تضمینی از کالای جو در استان کرمانشاه شروع شده و طی ماه جاری با ذرت استان خوزستان ادامه یافته است. دراین میان حلقه‌ای از خدمات دهندگان به محوریّت شرکت بورس کالا ، سازمان جهاد ‌کشاورزی استان، بانک‌کشاورزی و کارگزاران بورس کالا و در نهایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، تأمین‌کننده الزامات این طرح‌‌‌ هستند.

مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی ادامه داد: همچنین درحالی صندوق های مبتنی بر کالا حلقه مفقوده بورس کالا بشمار می روند که برنامه هایی برای راه اندازی این ابزار برای محصولات پتروشیمی، طلا و زعفران مدنظر است. علاوه براین در صورت نهایی شدن ارز تک نرخی در سال آینده، امکان معامله ارز همه صرافی ها و بانک ها در بورس کالا فراهم می شود.

خزلی خرازی خاطر نشان کرد: علاوه بر این موارد، با توجه به سابقه خرید و فروش حواله های خودرو ، برنامه هایی برای عرضه بسیار جذاب گواهی سرمایه گذاری خودرو و معامله آن در بورس کالا مدنظر است.

وی بین المللی شدن بورس کالا از طریق مسیر درست را از برنامه مهم هیات مدیره این بورس اعلام کرد و ادامه داد: با استفاده از مشاور بین المللی معروف، طرحی مدنظر است تا با همکاری بورس کالای لندن (LME) و به امانت گذاشتن محصولات ارزشمند صادراتی ایران در 650 انبار بورس لندن در جهان از جمله 10 انبار بزرگ اروپایی، گواهی سپرده الکترونیکی منتشر و در بورس های جهانی معامله شود.

خزلی خرازی ادامه داد: در این صورت ضمن فراهم شدن جهشی بزرگ برای بین المللی کردن بورس کالا ، زیرساخت های مناسب و استاندادی برای صادرات محصولات ایران ایجاد می شود و می توان با وثیقه گذاری این گواهی ها ، قادر به دریافت تسهیلات ارزان قیمت از بانک های معتبر دنیا شد و در نهایت شاهد حرکت بورس کالا به سمت تبدیل شدن به بازاری برای معاملات اوراق بهادار مبتنی بر کالا بود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا