رفع محدودیت‌های واردات کنسانتره مس در چین

رفع محدودیت‌های واردات کنسانتره مس در چین

طبق گزارش مؤسسه تحقیقاتی CRU، این امکان وجود دارد که چین محدودیت‌های وارداتی خود بر ناخالصی‌های موجود در کنسانتره را کاهش دهد و اجازه واردات بیشتر کنسانتره مخلوط به داخل کشور را فراهم آورد.

 

پیشنهاد مذکور توسط کمیته استاندارد چین و به‌منظور ایجاد تخفیف در محدودیت‌های وارداتی ناخالصی‌های موجود در کنسانتره تمامی فلزات سنگین ازجمله مس، سرب، روی، نیکل و قلع ایجاد شده است و در نظر دارد که قوانین مذکور را از حالت اجباری به یک روش پیشنهادی تغییر دهد.
طبق گزارش CRU، کاهش محدودیت‌های وارداتی تا حدودی تحت‌ تأثیر برخی درخواست‌ها در جهت ایجاد تأسیساتی برای ترکیب مواد در داخل کشور چین بوده است و البته باعث بهبود بازدهی نیز می‌شود. در حال حاضر، سازمان گمرک چین و خدمات بازرسی این کشور بر واردات تمامی کنسانتره‌ها نظارت دارند؛ اما نظارت بیشتری بر صدور گازهای گلخانه‌ای واحدهای ذوب صورت خواهد گرفت و بیشتر تمرکز مؤسسات یادشده بر مطابقت این واحدها با قوانین زیست‌محیطی خواهد بود.
در این زمینه، مشاور ارشد CRU گفت: پیامدهای این تغییر می‌تواند چشمگیر باشد و واحدهای ذوب چینی را در یک موقعیت مناسب قرار دهد؛ چراکه کاهش محدودیت‌های وارداتی بر ناخالصی‌های موجود در کنسانتره، انعطاف‌پذیری بیشتری در خرید واحدهای ذوب ایجاد می‌کند. البته، در کوتاه‌مدت رقابت در بازار کنسانتره مخلوط و کنسانتره تمیز افزایش می‌یابد و همراه با افزایش ذخایر برای ترکیب مواد، فشار کاهشی بر تعرفه‌های ذوب و پالایش وارد می‌شود. اگرچه واحدهای ذوب چینی اخیراً به‌طور آزمایشی وارد صحنه ترکیب مواد شده‌اند، اما بخش گسترده‌ای از این مسأله بستگی به معامله‌گران دارد. کاهش محدودیت‌های یادشده ممکن است معامله‌گران را در آینده تحت‌ فشار قرار دهد، البته قراردادهای بلند‌مدت همچنان اولویت بسیاری از معدن‌کاران محسوب می‌شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا