آغاز حیات دوباره صنعت فولاد ملایر،نویدبخش رخدادی ماندگار در سال جدید

آغاز حیات دوباره صنعت فولاد ملایر،نویدبخش رخدادی ماندگار در سال جدید

دنیای معدن -صنعت فولاد ملایر با گذشت یک سال از پیگیری های مجدانه مسئولان امر، حیاتی دوباره را آغاز کرد تا چرخ های زنگار بسته این صنعت در دولت تدبیر و امید دوباره به حرکت درآید و نوید بخش رخدادی ماندگار در آستانه سال جدید باشد.

شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر که روزی شاهراه صنعت استان همدان بود، پس از سالها تعطیلی و بحران زدگی، در آستانه راه اندازی مجدد و بازگشت به چرخه تولید قرار گرفت که خبری خوش برای جوانان جویای کار ملایری است.
صنعت فولاد ملایر که به دلیل رکود بازار، مشکلات اقتصادی، تحریم های ظالمانه، نبود سرمایه در گردش و برخی سوء مدیریت ها بیش از پنج سال به حالت تعطیل درآمده بود که با تلاش ها و پیگیری های مستمر دولتمردان، نبض این صنعت دوباره زده شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم در جریان بازدید از شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر همزمان با آغاز فعالیت تیم مدیریتی جدید این صنعت از دوشنبه هفته جاری اظهار کرد: راه اندازی مجدد این صنعت در ملایر، نمونه ای بارز از جهاد در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، استقلال تولیدی و صنعتی در کنار ایجاد اشتغال است.
محمد کاظمی گفت: در زمانی که شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر فعالیت می کرد، اقتصاد ملایر در حال چرخش و توسعه بود و جوانان و خانواده های زیادی از این صنعت امرار معاش می کردند که به دلیل مدیریت ناکارآمد این کارخانه تعطیل شد.
وی با اشاره به بروز برخی مشکلات حقوقی برای این واحد بزرگ صنعتی طی سال های اخیر بیان کرد: طی یک سال گذشته گره های قضایی و حقوقی این واحد صنعتی رفع شد و با فعالیت دلسوزانه استاندار همدان، حدود 20 نشست با اعضای ستاد تسهیل کشور، مدیران عامل بانک ها در کشور، وزیر صنعت و معدن و معاونان رئیس جمهوری برای راه اندازی مجدد این واحد برگزار شد.
وی با بیان اینکه تحول مدیریتی مهمترین راه نجات این واحد صنعتی بود، افزود: از مدیریت جدید شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر که سابقه درخشانی در مدیریت واحدهای صنعتی همچون ماشین سازی اراک و اداره واحدهای تعطیل شده متضرر در کشور دارد، دعوت شد.
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان کرد: مدیریت جدید این واحد صنعتی حدود یک سال به همراه تیم تخصصی خود برای رفع موانع و مشکلات این شرکت در حال فعالیت است و از هفته جاری نیز در شرکت مستقر شده اند.
کاظمی با بیان اینکه برای شروع مجدد تولید این واحد صنعتی نیاز به کمک دستگاه های خدمات رسان و مجموعه شهرستان داریم، ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی مجدد کارخانه فولاد ملایر، اشتغال قابل توجهی در این شهرستان و منطقه ایجاد و گره از اقتصاد و بیکاری باز خواهد شد.
وی اظهار کرد: با تلاش های استاندار همدان، فرماندار ویژه ملایر و مدیر جدید شرکت که مورد اعتماد و شناخت بخش صنعت کشور است، امیدواریم بتوانیم حداکثر تا چهار ماه آینده هر سه واحد تولیدی این شرکت را به چرخه تولید برگردانیم.
کاظمی خاطرنشان کرد: به طور قطع با تصمیم رئیس جمهوری برای بازگشایی واحدهای تولیدی و صنعتی و نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، عملی کردن این اقدام و شروع فعالیت مجدد صنعت فولاد ملایر، بخشی از تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز با اشاره به اینکه محمد کاظمی نماینده ملایر از پایه گذاران این شرکت و صنعت فولاد این شهرستان است، بیان کرد: با آغاز به کار مجلس دهم، وی تلاش های مجدانه ای را برای شروع به کار مجدد این واحد صنعتی انجام داد که جای تقدیر دارد.
عبدالعظیم رضایی گفت: استاندار همدان نیز که فعالیت مجدد این واحد بزرگ را در حد یک معجزه می دانست، برای رفع موانع و مشکلات این واحد صنعتی سنگ تمام گذاشت، به گونه ای که برای هیچ واحد تولیدی تا این اندازه وقت صرف نکرد.
وی بازگشت کارخانه ذوب آهن آلیاژی ملایر به عرصه تولید را از رخدادهای مطلوب در سال اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: با فعالیت مدیریت جدید این واحد صنعتی، تعدادی از افراد متخصصی که در گذشته در این واحد فعالیت می کردند به همراه تیم جدید مدیریتی، برای شروع به کار دعوت شده اند.
به گزارش ایرنا رضایی بیان کرد: در فاز نخست این شرکت 500 شغل ایجاد می شود و در فازهای بعدی نیز تعدادی از کارگران سابق و نیروهای جوان جویای کار مشغول خواهند شد که امیدواریم شاهد توسعه و رونق اقتصادی و صنعتی برای شهرستان باشیم.
مدیر عامل جدید شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر نیز این شرکت و واحدهای وابسته به آن را از سرمایه های مهم کشور دانست و گفت: با تجربه صنعتی تیم مدیریتی جدید و تخصص های لازم که به کار گرفته ایم، این سرمایه ها باید در شهرستان فعال باشد.
محمدباقر سبحانی اظهار کرد: با همکاری و حمایت استاندار همدان، نمایندگان و فرماندار ویژه ملایر حدود دو ماه آینده در اردیبهشت ماه سال 96 واحد نورد زاگرس این شرکت، چهار ماه آینده واحد ذوب آهن و در همین زمان واحد نورد مستقر در شهرک فولاد ملایر در چشمه علی محمد راه اندازی خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه این واحد صنعتی به لحاظ مشکلات مالی و مسایل مدیریتی هیچگاه نتوانسته در ظرفیت اسمی خود فعالیت کند، افزود: به همین منظور در صدد هستیم با 2 برابر تولیدات قبلی این واحدها را به بهره برداری مجدد برسانیم.
سبحانی یادآور شد: همچنین در صدد جذب نیروهای قبلی دارای تجربه و با سابقه مفید و استفاده از نیروهای جوان و با سابقه فنی و متخصص در این شرکت هستیم.
شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر در 25 کیلومتری مسیر ملایر به بروجرد واقع شده و یکی از واحدهای مشکل دار و تعطیل شده این شهرستان بود که در ستاد تسهیل، مشکلات و موانع آن بررسی و بزودی به عرصه تولید باز خواهد گشت.
این شرکت سالیانه قادر به تولید 100 هزار تن شمش فولاد و 200 هزار تن انواع میلگرد در شرکت نورد زاگرس است و شهرک صنعتی فولاد جعفری نیز با تولید سالیانه 200 هزار تن میلگرد در تنها یک واحد آماده به تولید آن در 37 کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است.
شهرستان ملایر دارای هفت شهرک و نواحی صنعتی دولتی و خصوصی و 242 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری است که شهرک صنعتی فولاد جعفری یکی از نخستین شهرک های خصوصی کشور است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا