روز گذشته در بازار آتی رقم خورد؛

همسویی بهای سکه با اونس و دلار

همسویی بهای سکه با اونس و دلار

معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۷ هزار و ۹۰۶ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز دوشنبه رشد ۴۳ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۵ هزار و ۵۱۸ قرارداد رسیده بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در چهارمین روز هفته، معاملات ارز با قیمت ۳هزار و ۸۰۰ تومان کلید خورد و در طول روز با نوسانات متعددی رو به رو شد و در نهایت افت نرخ را به نسبت معاملات دوشنبه تجربه کرد، البته این در شرایطی است که بهای اونس نیز طی روز سه شنبه کاهش یک درصدی را به ثبت رساند، بر این اساس سکه نیز در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران به تبعیت از ریزش اونس و دلار روند نزولی در پیش گرفت.

به این ترتیب روز گذشته در بازار آتی سکه هر پنج سر رسید این بازار با روند نزولی قیمت رو به رو شدند، بر این اساس سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۴ هزار تومان کاهش ۰/۱۶ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۴۶ هزار تومان افت ۰/۱۹ درصدی را به ثبت رساند. از طرفی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی ۰/۲۷ درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و ۳۳۴ هزار تومان معامله و با افت ۰/۳۵درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۸۲ هزار تومان معامله شد و نسبت به روز دوشنبه کاهش۰/۳۳ درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

همسو با افت نرخ ارز، در چهارمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی در مسیر کاهشی قرار گرفت و با ۳ هزار تومان کاهش به قیمت یک میلیون و ۱۸۹ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، در کنار افت دلار، بازگشت اونس جهانی به ابتدای محدوده هزار و ۲۳۰ دلار در ابتدای روز دیگر عاملی بود که زمینه‌ساز افت شد. به این ترتیب، سکه پس از دو روز مقاومت در کانال یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان به کانال پایین‌تر قدم گذاشت.

همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۶۴۳ و ۳۵۱ هزار تومان داد و ستد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا