قیمت بنزین سال ٩٦ افزایش نمی‌یابد

قیمت بنزین سال ٩٦ افزایش نمی‌یابد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که در سال ۹۶ قیمت فرآورده‌های نفتی هیچ افزایشی نداشته باشد.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، چهارم اسفندماه) در جریان بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه سال ٩٦ کل کشور، با بند (د) تبصره ١ این لایحه با ١٥٣ رای موافق، ٣٩ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ٢١٥ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.
محمد مهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ٩٦ در بیان این بند، عنوان کرد: در صورت تصویب این بند هیچ افزایش قیمتی در فرآورده‎های نفتی صورت نخواهد گرفت.
وی تصریح کرد: در واقع قیمت واقعی بنزین همان ١٠٠٠ تومان باقی می‎ماند، اما لازم است بدانید ٧٠٠ تومان از این قیمت هزینه بنزین بقیه مالیات بر ارزش افزوده است، بنابراین با وجود آن‌که افزایش قیمت نداریم، پنج درصد از این هزینه که شامل درآمدهای حاصل از فروش نفت است، برای توسعه در اختیار وزارت نفت قرار می گیرد.
براساس بند (د) تبصره ١ لایحه مذکور، وزارت نفت از طریق شرکت‎های تابعه ذیربط مکلف است منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج درصد به قیمت هر لیتر فرآورده‎های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هواپیما تامین کند و پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور مصرف کند، این منابع مشمول مالیات با نرخ صفر است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا