رئیس اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با تسنیم:

نقدینگی بنگاه‌ها 3 ساله یک‌سوم شد

نقدینگی بنگاه‌ها 3 ساله یک‌سوم شد

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: ما نقدینگی بنگاه‌ها را در کمتر از 3 سال به یک‌سوم کاهش دادیم و نظام بانکی وام تولید را با سود 27 تا 28 درصد به بنگاه‌های تولیدی ما می‌دهد که در این شرایط واحدهای ما نمی‌توانند با همتایان خارجی خود رقابت کنند.

علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره ناهنجاری عرضه پوشاک و عرضه مانتوهایی کوتاه، تنگ و شیشه‌ای در کشور اظهار کرد:بازار باید مخاطب خود را بشناسد. آیا رضا شاه توانست حجاب را از ایران و ایرانی بگیرد، ما مخاطب شناسی نکرده‌ایم.

عضو کارگروه مد و لباس ادامه داد: برنامه اولیه این کارگروه مخاطب شناسی است و باید ببینیم مصرف کننده به‌دنبال چه‌چیزی است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که شما می‌خواهید بروید یک حلقه لاستیک بخرید، در صورتی که چینی باشد خریداری نمی‌کنید، یعنی اولویت خرید با لاستیک‌های ایرانی و کره‌ای است که در بخش پوشاک هم همین‌طور است.

فاضلی با بیان اینکه تقویت نظام تولید باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: ظرفیت تولید در بخش بنگاه‌های کوچک و متوسط به سقف 22 درصد کاهش یافته است که این رقم در اوایل انقلاب 42 درصد بود.

وی درپاسخ به اینکه چرا برخی بنگاه‌ها به‌سمت تولیدات ناهنجار پیش رفته‌اند، گفت: زیرا ما نقدینگی بنگاه‌ها را در کمتر از 3 سال به یک‌سوم کاهش دادیم. در این شرایط می‌خواهیم به‌سمت جهانی شدن هم پیش رویم. برای تحقق این امر نیازمند نوسازی و بهسازی در ابزار آلات هستیم اما بنگاه‌های ما سرمایه ندارند.

فاضلی اظهار کرد: نظام بانکی وام تولید را با 27 تا 28 درصد به بنگاه‌های تولیدی ما می‌دهد که در این شرایط واحدهای ما نمی‌توانند با همتایان خارجی خود رقابت کنند.

وی یادآور شد: مالزی و کانادا در شرق  و غرب دنیا تنها 2.5 درصد بهره بانکی می‌گیرند. ما چگونه می‌توانیم با آنها رقابت کنیم.

این مقام مسئول گفت: تولید کنندگان بخش پوشاک ما برای اینکه بتوانند تولید و رقابت کنند حداقل باید شیرینی کاهش بهره‌های بانک را در شرایط جدید بچشند.

انتهای پیام//*

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا