رئیس انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه‌های تهران در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

اخراج گسترده کارگران کوره پزخانه‌ها در سال 94

اخراج گسترده کارگران کوره پزخانه‌ها در سال 94

رئیس انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه‌های استان تهران با اشاره به مشکلات کارگران کوره پزخانه ها گفت: امسا ل شاهد تعدیل نیروی کوره پزخانه ها به برکت رکود مسکن بودیم.

غلامرضا عباسی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مورد مشکلات کوره پزخانه‌ها گفت: بیمه و بهداشت عمده‌ترین مشکلات کارگران است. شرایط کارگران کوره پزخانه ها سالهاست که تغییری نکرده است.

عباسی اظهار داشت: کارگران به همراه زن و فرزندشان در یک اتاق 12 متری زندگی می کنند. دستشویی و حمام‌های این مراکز مشترک است و زن و مرد در صف طولانی می ایستند تا نوبتشان برسد و هیچ گونه امکانات رفاهی وجود ندارد.

رئیس انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه‌های استان تهران افزود:این کارگران هیچ گونه ایمنی و بهداشت کار ندارند. ساختمان کوره‌ها استاندارد نیست و احتمال ریزش وجود دارد. درکوره پزخانه‌ها از کلاه ایمنی و سایر تجهیزات کارگاهی خبری نیست، اگر اتفاقی در محیط کار بیفتد امکان خدمات رسانی به کارگر مصدوم دشوار است.

عباسی افزود: کارفرما یک ماه حق بیمه پرداخت می‌کند و سپس ترک کار زده می‌شود. در حالی که کارگر شاغل است؛ ترک کارش توسط کارفرما اعلام می‌شود؛ لیست های بیمه را ناقص می‌فرستند اما چون بازرس وجود ندارد کارگر هم نمی‌داند که چه بلایی بر سرش می‌آید تا زمانی که فصل کاری اش به پایان برسد و بخواهد به تامین اجتماعی مراجعه کند.

رئیس انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه‌های استان تهران بیان کرد: امسال شاهد تعدیل نیروی گسترده بوده ایم زیرا تمام کوره پز خانه ها نسبت به سال گذشته با ظرفیت کمتر از 50 سال فعالیت دارند و به برکت رکود مسکن در کشور کوره پزخانه ها نیز در حالت نیمه تعطیل هستند. درحالت کلی مشکلات کارگران کوره پزخانه به سه قسمت سوابق بیمه‌ای، دستمزد و ایمنی و بهداشت تقسیم می‌شود.

وی با اعلام اینکه وضع کارگران خوب نمیشود گفت: در تابستان از کارفرما می خواهیم وضع زندگی و خانه های کارگران را درست کند و کارفرما پاسخ می دهد که الان کارگران در آنجا ساکن هستندو نمی توانیم کاری کنیم ودر زمستان نیز که کارگران فعلی محل را ترک کرده اند کارفرما می گوید چون می‌خواهم کار را جمع کنم ودیگر دلیلی برای تعمیر وجود ندارد، خلاصه با تمام این بهانه‌ها ماجرا ادامه دار می شود.

 انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا