تغییرات ۱۱ ارز مهم در سه سال اخیر

تغییرات ۱۱ ارز مهم در سه سال اخیر

بررسی تغییرات ۱۱ ارز مهم بین المللی نشان می دهد این ارزها از سال ۹۲ تا ۹۵ افت ۸ تا ۹۰ درصدی در مقابل ارزش دلار داشته اند و ریال ایران هم در رتبه ششم قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، افت ارزش پول ملی در قیاس با دلار امریکا در برخی مقاطع مانند یکی دو ماه قبل در اقتصاد به حدی ملموس است که تمام معاملات اقتصادی و کسب و کار بازاری ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

طی سال های گذشته اقتصاد ایران شاهد افت و خیزهای متعدد در بازار ارز بوده که در تازه ترین این نوسانات ارزی رکود گران ترین دلار تاریخ به نام دولت یازدهم ثبت شد. در آذرماه دلار در بازار رکورد قیمت های بیش از 4100 تومان را رقم زد.

افزایش قیمت دلار در ماه های اخیر موجب شد تا مهمترین دستاوردی که به دفعات از سوی دولتمردان اعلام می شد از بین رود، مردان کابینه یازدهم بارها از ثبات و آرامش بازار ارز بعنوان یکی از دستاوردهای مهم این دولت نام می بردند.

مسئولان بانک مرکزی البته علت اصلی افزایش قیمت دلار در ماه های اخیر را تغییرات فصلی، افزایش تقاضا برای دلار به مناسبت سفر اربعین زائران و همچنین فرا رسیدن سال جدید میلادی اعلام کرده و وعده داده اند روند نزولی ایجاد شده در بازار طی هفته های اخیر ادامه دار باشد.

تقویت دلار در بازار ارز همواره از دلایلی از جمله تنش های سیاسی و روانی، تقاضای فصلی و برهم خوردن کفه عرضه و تقاضا ناشی شده، اما در این گزارش با ارائه جدولی که حاصل محاسبات بانک مرکزی و صندوق بین المللی پول است قصد داریم قیاسی داشته باشیم به رشد ارزش دلار در برابر پول کشورهای مختلف طی دوره مرداد 92 تا دی 95.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا