گزارش روز؛

پیش بینی های مثبت شرکت ها

پیش بینی های مثبت شرکت ها

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز دوشنبه 2 اسفند ماه 95، با 39 واحد صعود در ارتفاع 77 هزار و 698 واحدی ایستاد. حجم معاملات بورس به استثنای معاملات بلوکی به 510 میلیون سهم، ارزش معاملات 105 میلیارد تومان و ارزش بازار به 325 هزار میلیارد تومان رسید.


در جریان معاملات امروز، بیشترین تاثیر مثبت در شاخص بورس را نمادهای شپنا، همراه، جم و پارسان بیشترین تاثیر منفی در شاخص بورس را نماد های فخوز، اخابر وکگل داشت. بیش از 48 درصد از نمادهای بورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری بانک رفاه، با پایان روز آخر بهمن و پایان مهلت ارایه گزارش های سال آینده، شاهد انتشار گزارش های به نسبت امیدوار کننده درآمد سال آتی شرکت ها، اندکی از فضای پر ابهام حاکم بر بازار سرمایه کاسته شده و چند روزی است که تکاپوی بیشتری را در سمت تقاضای بازار و به ویژه از سوی سهامداران حقیقی مشاهده می شود.

با توجه به توقف جمع زیادی از نمادها به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد در گزارش های ارسالی، قضاوت در خصوص جهت گیری آینده بازار در مقطع زمانی فعلی کمی زود است.

از طرفی برخی کارشناسان، روند حرکت قیمتی گروه فلزی و معدنی را در سال آتی نیز مثبت ارزیابی می کنند؛ چرا که به اعتقاد آنها با توجه به برنامه های گسترده زیرساختی در چین و آمریکا، روند قیمت های جهانی کماکان صعودی بوده و دیگر عامل تاثیر گذار بر شرکت های این گروه یعنی دلار نیز سیر صعودی خواهد داشت. با همین استدلال برخی دیگر از تحلیل گران گروه پتروشیمی را گروه پیشرو سال آتی می دانند. مضاف بر این که روند قیمت جهانی نفت نیز در محدوده مناسبی تثبیت شده که برقیمت های جهانی محصولات پتروشیمی نیز تاثیر خواهد داشت.

در معاملات امروز، دوشنبه 2 اسفند ماه 95، گروه نفتی با افزایش تقاضا مواجه شدند؛ بطوریکه با توجه به تعدیل های مثبت اکثر نماد های این گروه و توقف آنها دیگر نماد های این گروه با صف خرید بکار خود پایان دادند.

در گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن، معاملات پر حجم و مثبت مشاهده شد؛ بطوریکه مرقام پس از جابجایی 4 میلیون سهم مجدداً با صف خرید 1 میلیونی مواجه شد و مداران نیز با معامله بسیار کم با صف خرید 4 میلیونی مواجه شد. بطور کلی در این گروه نمادهای افراح، رانفور، آپ و رتاپ با کاهش جزیی در قیمت بکار خود پایان دادند.

گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات نیز با افزایش تقاضا و تشکیل صف خرید در نماد های ثامان، ثرود و آذر مواجه شد؛ بطوریکه در نماد ثفارس پس از جابجایی حدود 4 میلیون سهم در قیمت های مثبت 3 متوقف شد و بجز نماد وتوس که با صف فروش بسته شد؛ بقیه نماد ها با کاهش ناچیز بکار خود پایان دادند.

در گروه سیمانی ها که یکی از کم تقاضاترین گروه های بازار سرمایه بود بجز نماد های سخاش، سبزوا، سکرما و ساروم که با افزایش قیمت و تشکیل صف خرید متوقف شدند، بقیه نمادها با کاهش قیمتی بکار خود پایان دادند. بطوریکه نماد های سدشت، سبهان، سهگمت، سفارس، سپاها، ساراب، سدور، سشرق و سفانو  با کاهش قیمتی متوقف شدند. در همین گروه نماد سکرما پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و تقسیم سود نقدی 450 ریالی، با قیمت 286 تومان و با رشد 10 درصدی به گردونه معاملات بازگشت. همچنین نماد سبجنو در حالت مجاز محفوظ قرار گرفت ولی مورد بازگشایی قرار نگرفت.

در گروه خودرو و ساخت قطعات که با گزارشات نه چندان دلچسب خود سبب کاهش تقاضا در اکثر نماد های این گروه شده بود؛ از طرفی تعدیل منفی در ایران خودرو نیز از دلایل این فشار فروش ها شد. اکثر نماد های پر معامله در این گروه نیز در پی گزارشات مثبت و منفی متوقف شده اند و این خود دلیلی برای کاهش حجم و ارزش معاملات در این گروه شده است.

در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر تنها نمادهای غمارگ، غشهداب، غدام، غشصفا، غشان و غگرجی با افزایش قیمتی روبرو شد. البته در همین گرو نماد غشهداب با بیشترین حجم معامله در این گروه روبرو شد در حالی که بقیه نماد ها بدون استقبال خریداران خود با کاهش قیمتی بکار خود پایان دادند.

در گروه بانک ها و موسسات اعتباری پس از گزارش تعدیل منفی در نماد وتجارت شاهد بازگشایی این نماد در روز جاری بودیم و معامله حدود 40 میلیون سهم بیشترین حجم معامله را در این گروه به خو اختصاص داد. همچنین نماد ومللح در این گروه نیز با صف خرید بکار خود پایان داد.

گروه فلزات اساسی که متعادل و مثبت دنبال شد. نمادهای فپنتا، فزرین، فمراد، زنگان و کیمیا با صف خرید بکار خود پایان دادند همچنین فخاس، فسپا، فخوز، فجر با صف فروش و نماد های وتوکاح، فرآور، فنوال، وتوکا و فسرب با کاهش اندک بکار خود پایان دادند. در این گروه نماد فمراد پس از حدودا سه ماهه توقف و اعلام تعدیل منفی 60 درصدی در اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به  29 اسفند 96، با افت 4 درصدی و با قیمت 426 تومان بازگشایی و با صف فروش مواجه شد؛ که در نهایت با یک نوسان 10 درصدی با صف خرید مواجه شد.

در گروه فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای پس از گزارشات مثبت در نماد های شتران و شبندر تشکیل صف خرید در نماد های شاوان و شپنا مشاهده شد؛ همچنین بیشترین حجم معامله در این صنعت متعلق به نماد شپنا با جابجایی حدود 35 میلیون سهم بود.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز، با 14.8 واحد صعود نسبت به روز معاملاتی گذشته در رقم 864 واحد جای گرفت. حجم معاملات فرابورس به استثنای معاملات بلوکی به 82 میلیون سهم، ارزش معاملات به 38 میلیارد تومان و ارزش بازار به 54 هزار میلیارد تومان رسید. بیشترین تاثیر مثبت در شاخص فرابورس را نمادهای زاگرس، مارون، شاوان، سمگا، اپرداز و شرانل و بیشترین تاثیر منفی را نماد بکهنوج داشت. بیش از 63 درصد از نمادهای فرابورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری بانک رفاه است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا