هزار قرارداد آتی منعقد شد؛

نگاهی بر سکه در سررسیدهای سال 96

نگاهی بر سکه در سررسیدهای سال 96

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران دومین روز هفته به 8 هزار و 726 قرارداد و ارزش یک هزار و 182 میلیارد رسید.

 

اگر چه روز یکشنبه، دلار دومین افت متوالی روزانه را تجربه کرد تا به ابتدای محدوده 3 هزار و 860 تومان نزدیک شود اما پیش بینی از رشد بهای اونس در بازار طلا طی روز دوشنبه مانع از کاهش بهای سکه در بازار نقدی و آتی در بورس کالای ایران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بورس کال، حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران دومین روز هفته به 8 هزار و 726 قرارداد و ارزش یک هزار و 182 میلیارد رسید.

به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر 5 سررسید روند صعودی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 210 هزار تومان، افزایش 0.17 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و 249 هزار تومان رشد 0.11 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 289 هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0.09 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 325 هزار تومان معامله و رشد 0.02 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 364 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.09 درصدی را به ثبت رساند.

 

نگاهی به بازار نقدی

برخلاف کاهش قیمت دلار، در دومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی با 4 هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 176هزار تومان رسید. کارشناسان علت افزایش خریدهای شماری از معامله گران را خوش‌بینی به روند اونس در بازارهای جهانی هفته جاری عنوان می کنند و معتقدند افزایش خرید معامله‌گران سکه عامل اصلی بالا رفتن قیمت بود.

همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 611 و 326 هزار تومان داد و ستد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا