کرباسیان در گفت‌وگو با ماین نیوز:

اروپا مستقل از آمریکا رابطه با ایران را دنبال می‌کند

اروپا مستقل از آمریکا رابطه با ایران را دنبال می‌کند

گروه معادن - رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به روابط کشورهای اروپایی با ایران گفت: به نظر می‌رسد کشورهای اروپایی همکاری با ایران را به صورت مستقل دنبال می‌کنند.

مهدی کرباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره حضور هیات فنلاندی در ایران اظهار کرد: خوشبختانه رابطه خوبی بین ایران و فنلاند وجود دارد و اخیرا نیز این روابط گسترش پیدا کرده است.

وی گفت: در بخش معدن و صنایع معدنی صحبت‌های خوبی با فنلاندی‌ها داشته‌ایم. با قائم مقام وزیر اقتصاد فنلاند درباره توسعه همکاری‌ها مذاکرات خصوصی نیز انجام گرفت.

به گفته کرباسیان، در حوزه زمین‌شناسی ایران و فنلاند تفاهمنامه‌ای را با یکدیگر امضا کرده‌اند و مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی ایران همکاری‌هایی را با سازمان زمین‌شناسی فنلاند شروع کرده‌ است. امیدواریم این همکاری‌ها به بهترین شکل انجام شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که آیا روی کار آمدن ترامپ باعث کاهش علاقه شرکت‌های فنلاندی برای حضور در ایران شده است یا خیر؟ تصریح کرد: بطورکلی به نظر می‌رسد اروپا رابطه خود را با ایران به صورت مستقل دنبال می‌کند و هیچ موردی مبنی بر کندی روابط میان کشورهای اروپایی با ایران دیده نمی‌شود.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا