فاتحه صنف آهن‌فروشان را باید خواند

فاتحه صنف آهن‌فروشان را باید خواند

رئیس اتحادیه آهن فروشان اصفهان با اشاره به ورشکستگی حدود 70 درصد واحدهای فروش آهن در اصفهان طی یکسال گذشته، گفت: متاسفانه با فروش اینترنتی آهن توسط برخی از کارخانجات تولیدی همچون ذوب آهن اصفهان، باید فاتحه توزیع کنندگان و صنف آهن فروشان را خواند.

 

اکبر شمشیری، در خصوص رکود بازار آهن، اظهار داشت: به دلیل توقف طرح های عمرانی چه در بخش دولتی و چه خصوصی انگیزه برای سرمایه گذاری کم شده است .
وی به عدم موفقیت تولیدکنندگان در امر صادرات اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه تاسیس بی رویه کارخانجات فولادی و تولید آنها در نقاط مختلف کشور بدون توجه به شرایط اقلیمی و نیازهای بازار بر رکود بازار آهن دامن شده است.
رقابت ناسالم آهن فروشان، موجب افت بازار خرید شده است
رئیس اتحادیه آهن فروشان اصفهان همچنین افزود: عدم شناخت بازار مصرف و دخالت ناآگاهانه برخی از تولیدکنندگان در بازار و رقابت ناسالم آنها به گونه ای که یک تولیدکننده براساس سلیقه قیمت خود را کاهش می دهد و مردم به تصور اینکه بازار آهن، ارزان می شود از خرید دست نگه می دارد که این موجب افت خرید در بازار آهن شده است.
وی همچنین با اشاره به فشار بی امان و کمرشکن مالیات و به خصوص مالیات بر ارزش افزوده که تولیدکنندگان و توزیع کنندگان فولاد را دچار مشکل کرده است، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از انبارهای توزیع آهن بخش خصوصی ورشکسته شده اند همچنین برخی از بدعهدی ها و افراد تازه کار و مجموع این مسائل موجب رکود بازار آهن شده اند.
اجرای نادرست مالیات بر ارزش افزوده کمر آهن فروشان را خم کرد
شمشیری با بیان اینکه قرار بود مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی اخذ شود، اظهار داشت: متاسفانه دارایی از هر واسطه و فروشنده ای مالیات بر ارزش افزوده را مطالبه می کند که این مشکل بزرگی را ایجاد کرده است.
وی تاکید کرد: اکنون در طرح جدید مالیاتی قرار است مالیات بر ارزش افزوده در قالب مالیات بر ارزش مصرف از خود مصرف کننده، اخذ شود که گویا این قانون از سال آینده اجرا خواهد شد.
رئیس اتحادیه آهن فروشان اصفهان بیان داشت: متاسفانه اجرای نادرست قانون مالیات بر ارزش افزوده موجب رکود صنف آهن فروشان و دیگر اصناف شده است.
فروش اینترنتی آهن، توزیع کنندگان را از گردونه فروش خارج می کند
وی در ادامه درخصوص فروش اینترنتی آهن توسط برخی از کارخانجات تولیدی همچون ذوب آهن اصفهان، گفت: با این اتفاق و با توجه به رکود بازار و فشارهای مالیاتی باید فاتحه کار توزیع کنندگان آهن را خواند و تولیدکنندگان امیدی به رونق کسب و کار نخواهند داشت.
شمشیری بیان داشت: به عنوان مثال زمانی که ذوب آهن و دیگر کارخانجات فروش آهن را به صورت اینترنتی انجام دهند خریدار دیگر به سراغ توزیع کننده نمی رود و عملا توزیع کننده از چرخه عرضه حذف می شود.
وی همچنین افزود: از حدود 500 پروانه کسب فروش آهن در استان، حدود 100 واحد فروش مجوز خود را به دلیل شرایط سخت بازار باطل کرده اند و حدود 40 درصد بقیه نیز با وضعیت موجود احتمال تعطیلی آنها وجود  دارد.
به گفته رئیس اتحادیه آهن فروشان اصفهان، طی یک سال گذشته حدود 70 درصد واحدهای فروش آهن در اصفهان ورشکسته شده اند.
رکود ساخت و ساز مهمترین عامل رکود بازار آهن
وی با بیان اینکه سرانه مصرف آهن در کشور رو به افزایش است، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل رکود، این آهن جذب بازار فروش نمی شود.
شمشیری یکی از مهمترین دلایل رکود بازار فروش آهن را رکود در ساخت و ساز مسکن دانست و تاکید کرد: سرمایه گذارانی که در مسکن سرمایه گذاری کرده اند نتوانسته اند واحدهای خود را به فروش برسانند و دیگر تمایلی برای ساخت و ساز ندارند.
وی در ارزیابی بازار آهن برای سال آینده، گفت: اگر رونق اقتصادی حاصل شود و دارایی در سیاست های دریافت مالیات خود تجدید نظر کند شاید شاهد رونق بازار آهن باشیم اما با وضعیت کنونی این اتفاق غیرممکن است.
رئیس اتحادیه آهن فروشان اصفهان در پایان خواستار ایجاد رونق در بازارآهن توسط دولت و دیگر بخش ها شد و گفت: دولت باید برای حل بحران رکود کمرشکن چاره اندیشی کند چرا که این بحران مردم، اصناف و تولیدکنندگان را درگیر کرده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا