خبر خوب سودآوری برای فولادسازان از سال ۲۰۱۷

خبر خوب سودآوری برای فولادسازان از سال ۲۰۱۷

گروه صنایع معدنی >فولاد - یک موسسه جهانی فولاد پیش بینی کرد که دورنمای سود در این صنعت در سال 2015 و 2016 همچنان منفی باقی می ماند اما از سال 2017 اخبار نویدبخشی از سودآوری فولادسازان دریافت خواهد شد.

به گزارش ماین نیوز، پایگاه اطلاعاتی-تحلیلی «ورلد استیل داینامیک» (WorldSteel Dynamics) با ارایه تحلیلی از وضعیت صنعت فولاد در سال های آتی، نوشت: دو عامل در بهبود شرایط سوددهی این صنعت تاثیر دارد که نخستین آن، حذف یا کوچک شدن شرکت های فولادی به سبب نابسامانی های مالی است. بدین ترتیب بخشی از شرکت ها از جرگه تولید خارج می شوند ( و به دنبال آن عرضه کاهش می یابد). عامل دوم نیز رقابت پذیری شرکت های فولادی است که سبب می شود در سال های آتی وضعیت بهتری پیدا کنند.

این پایگاه اطلاعاتی تحلیلی فولاد اعلام کرده است که در بهترین حالت، تقاضا تا انتهای سال 2015 ثابت بماند و این روند تقاضا به سال 2016 نیز تسری می یابد اما از سال 2017 کارخانه های خارج از چین با افزایش تقاضا، شاهد افزایش سوددهی خواهند شد. این پایگاه صنعت فولاد بر این نکته تاکید کرده که سال 2017 بازار فولاد ظرفیت سازی کمتری نسبت به سال جاری میلادی دارد.

ورلد استیل داینامیک(WSD) چشم انداز تولید فولاد سه ساله جهانی را به این صورت اعلام کرده که تا پایان سال جاری تولید با 24 میلیون تن کاهش نسبت به سال 2014 به یک میلیارد و 638 میلیون تن می رسد. این میزان کاهش در سال آینده نیز اندکی ادامه می یابد و به یک میلیارد و 635 میلیون تن می رسد. به نوشته این پایگاه تحلیلی، در سال 2017 تولید با افزایش 44 میلیون به یک میلیارد و 679 میلیون تن خواهد رسید. با این فرض که سرمایه گذاری در بخش دارایی ثابت که در خارج از چین صرف می شود تقاضای فولاد را افزایش خواهد داد.

از سوی دیگر ظرفیت موثر از سال 2014 تا سال 2017 در خارج از چین ممکن است با کاهش 51 میلیون تن به یک میلیارد و 5 میلیون تن برسد ( این ارقام ممکن است بسیار محافظه کارانه باشد ). اما در چین با هدف مهار آلودگی های زیست محیطی و نظارت شدید بر بسیاری از کارخانه های ذوب فولاد، احتمال دارد 101 میلیون تن از ظرفیت موثر تولید فولاد در این کشور حذف و به 890 میلیون تن کاهش یابد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا