آزادسازی 40 درصد از مساحت پهنه های معدنی/ اعلام محدوده آزاد به صورت به هنگام در تمام استان ها

آزادسازی 40 درصد از مساحت پهنه های معدنی/ اعلام محدوده آزاد به صورت به هنگام در تمام استان ها

دنیای معدن - مدیرکل دفتر امور اکتشاف از آزادسازی 40درصد از مساحت پهنه های معدنی کشور خبر داد.

«اسدالله کشاورز» با بیان اینکه بیش از 127 پهنه اکتشافی به مساحت 485 هزار کیلومترمربع در سطح کشور تعریف شده است افزود: تاکنون بیش از 102 پهنه به مساحت 407 هزار کیلومترمربع به اشخاص حقوقی واگذار شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد، عملیات شناسایی محدوده های امیدبخش در 14 پهنه اکتشافی به اتمام رسیده است و در دومین آزادسازی محدوده های معدنی آزاد خواهد شد.
کشاورز با بیان اینکه پهنه ایران مرکزی با مساحت 90 هزار کیلومتر مربع و پهنه آباده-جازموریان با مساحت حدود 45 هزار و 817 کیلومتر مربع دارای بیشترین مساحت در بین پهنه های اکتشافی است افزود: با آزادسازی پهنه های یادشده بخش عمده ای از مساحت بلوکه شده در استان های یزد، فارس، کرمان، اصفهان و هرمزگان برای همگان آزاد خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اتمام طرح ساماندهی محدوده های معدنی در کل کشور افزود: از این پس در تمام استان های کشور محدده آزاد به صورت برخط و از طریق سامانه ثبت و صدور مجوزهای معدنی (کاداستر) محاسبه می شود.
کشاورز در پایان با اشاره به اینکه دومین مرحله آزادسازی محدوده های معدنی 10 اسفند ماه امسال بطور سراسری در کل کشور اجرا خواهد شد، افزود: تمام محدوده های ابطالی درخواست صدور پروانه اکتشاف و پروانه های اکتشافی که یکبار به مزایده رفته و برنده نداشته و همچنین محدوده های مرزی باقیمانده قدیمی که با هماهنگی استان مجاور تعیین تکلیف شده است از جمله محدوده هایی است که مشمول آزادسازی خواهند بود.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا