اتحادیه اروپا و جریمه فولادی تازه برای ایران/ پشت پرده چه خبر است؟

اتحادیه اروپا و جریمه فولادی تازه برای ایران/ پشت پرده چه خبر است؟

دنیای معدن - یک منبع آگاه اعلام کرد: اتحادیه اروپا می گوید ایران فولاد بیشتری را به کشورهای اروپایی با قیمت پایین صادر کرده است که از نظر آنها دامپینگ محسوب می شود و می خواهند ایران را جریمه کنند.

اتحادیه فولادسازان اروپا (یوروفر) می گوید ایران صادرات فولاد تخت رولی گرم خود را در به سرعت در بازارهای اتحادیه اروپا افزایش داده است و ایران را متهم کرده است که معیارهای تجاری را به هم زده است.

 

یک منبع هیأت اروپایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: اتحادیه اروپا تا 7 آوریل تصمیم می گیرد که آیا ایران را به خاطر این عمل جریمه کند یا نه؟ آنها می گویند ایران، فولاد خود را به قیمت بسیار پایین در این بازارها به فروش رسانده است.

 

همچنین آنها تأیید می کنند که ایران صنعت فولاد خود را توسعه داده است و منابع کشتیرانی اعلام می کنند کارخانه های زیادی تجارت های متفاوتی را با همتایان ایرانی انجام می دهند، اما در این میان بانک های غربی همچنان برای حمایت های مالی و مبادلات بانکی به دلیل ترس از جریمه های سنگین آمریکا در تردید هستند.

 

طی روزهای گذشته، مقامات ایرانی اعلام کرده بودند که میزان صادرات فولاد خود را تا سال 2025 می خواهند به 20 تا 25 میلیون تن برسانند، در حال حاضر ایران 10 میلیون تن صادرات فولاد دارد.

 

بازار فولاد جهان در حدود 1.6 میلیارد تن است که تحلیلگران می گویند که تولید فعلی فولاد ایران یک درصد سهم جهانی را شامل می شود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا