آمار مدیرعامل بورس از معاملات آپشن

آمار مدیرعامل بورس از معاملات آپشن

مدیرعامل شرکت بورس تهران اعلام کرد از ابتدای دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله تا اواسط بهمن بیش از 22 هزار قرارداد به ارزش 38 میلیارد ریال معامله شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن قالیباف اصل با توجه به اینکه پارسال موفق به دریافت مصوبه دو ابزار قراردادهای آتی و اختیار معامله سبد سهام در بازار شدیم،گفت: دستورالعمل های مربوط نیز تهیه و ارسال شده و امیدواریم بتوانیم در سال جاری قراردادهای آتی سبد سهام را به بازار ارائه کنیم. 

وی افزود : از اقدامات مهم دیگر بورس تهران، دریافت تایید کمیته فقهی درباره فروش استقراضی سهام بوده که با اجرایی شدن آن انتظار می رود توسعه بازار مشتقات نیز با سرعت بیشتری صورت گیرد.نقش ابزارهای مشتقه در تامین نیازهای سرمایه گذاران و فعالان بازارهای مالی در سال های اخیر،کارایی و توسعه یافتگی بازار را نشان می دهد. 
 
قالیباف اصل گفت : اهمیت و کارایی ابزارهای مشتقه در پوشش ریسک، متنوع سازی سبد سرمایه گذاری و بهبود فرآیند کشف قیمت دارایی ها به اندازه ای است که حجم معاملات آن بسیار بیشتر از بازارهای نقدی گزارش می شود.بورس اوراق بهادار تهران به عنوان بورس پیشتاز در بازار سرمایه کشور همواره در صدد طراحی و معرفی ابزارهای نوین مالی با رعایت موازین شرع با توجه به نیاز فعالان بازار بوده است. 

مدیر عامل شرکت بورس ادامه داد : از جمله این تلاش ها می توان به راه اندازی بازار قراردادهای آتی سهام در سال 89 و نیز قراردادهای اختیار معامله سهام در سال 95 اشاره کرد که نقطه عطفی در بازار سرمایه ایران قلمداد می شود. 

قالیباف اصل افزود : با تصویب دستورالعمل بازار قراردادهای اختیار معامله سهام در هیئت مدیره سازمان بورس، بازار قراردادهای اختیار معامله خرید سهام روی سهام 3 شرکت، در 28 اذر به طور رسمی افتتاح شد. 26 دی هم بازار قراردادهای اختیار معامله فروش بر روی سهام شرکت های مذکور آغاز به کار کرد. 

وی گفت : از ابتدای دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله تا اواسط بهمن ماه، بیش از 22 هزار قرارداد به ارزش 38 میلیارد ریال معامله شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: بورس تهران در زمینه آموزش و توسعه دانش مشتقات مالی اقدامات گسترده ای را تا به حال انجام داده، تهیه سوالات متداول و بروشورهای آموزشی در بخش قراردادهای آتی و اختیار معامله سهام ، برگزاری دوره های آموزشی در سطوح مختلف کارگزاران و عموم سرمایه گذاران، آسیب شناسی دوره ای ابزارهای فوق و بهبود رویه های اجرایی از جمله اقداماتی است که در گذشته انجام شده و همچنان با جدیت پیگیری می شود. 

قالیباف اصل افزود:بازخورد شرکت کنندگان در این دوره ها نشان داده که سطح دانش خوبی در بین فعالان بازار در خصوص ابزارهای مشتقه و به ویژه قراردادهای اختیار معامله سهام وجود دارد و این جای بسی خرسندی است.توسعه بازار مشتقه از اولویت های بورس تهران بوده و به همین منظور، واحدی مستقل در خصوص ابزارهای نوین مالی ایجاد شده است. 
 
وی گفت: همچنین تشکیل کمیته های تخصصی با حضور متخصصان این بازار، تلاش برای ارتقای سامانه های معاملاتی و بهبود دستورالعمل ها و رویه های مربوط در کنار برگزاری دوره های آموزشی و اطلاع رسانی به موقع همواره مدنظر بورس تهران بوده است.
 
قالیباف اصل تاکید کرد : توسعه بازار مشتقه، کمک به رشد و ارتقای بازار سرمایه ایران در عرصه جهانی بوده و نیازمند مشارکت تمامی فعالان بازار است. از این رو مشارکت اساتید، کارگزاران و متخصصان این حوزه، در فرهنگ سازی و آموزش به سرمایه گذاران و بهبود رویه های اجرایی، مثمر ثمر خواهد بود.
 
انتهای پیام
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا