گزارش مرکز آمار از رشد اقتصادي شش ماه نخست 95 نشان داد

معدن منفي تر از صنايع معدني

معدن منفي تر از صنايع معدني پايگاه خبري معدن نيوز- براساس آمار منتشر شده از سوي مرکز آمار ايران رشد اقتصادي ايران بدون در نظر گرفتن نفت به 9/. درصد رسيده است که بخش معدن با منفي 3/7 و گروه صنايع معدني با منفي 9/. درصد اثر منفي بر ميانگين رشد اقتصادي کشور داشته‌اند که نکته قابل توجه رشد منفي تر بخش معدن نسبت به صنايع معدني است.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، مرکز آمار با اعلام اينکه رشد اقتصادي بدون نفت ايران بسيار پايين بوده است آمار بدترين و بهترين توليد ناخالص داخلي در بخش‌هاي اقتصادي را منتشر کرد که بر مبناي آن بخش معدن با وجود آن‌که چندان متاثر از تحريم‌ها و مشکلات فناوري نبوده رشد منفي 3/7 درصد را تجربه کرده است که ناشي از رکود ساختمان و نبود تقاضا در بازار داخلي است زيرا درحال‌حاضر بخش ساختمان در شش ماه نخست 95 رشد منفي 13 درصد داشته است و بيشترين بازخورد را بر روي بخش‌هاي ساختماني خواهد داشت.
با توجه به اينکه در چند ماه اخير شاهد افزايش قيمت صنايع معدني و آهن آلات بوده‌ايم ميزان توليدات اين بخش بهبود يافته است و اين موضوع باعث شده در مقابل بخش معدن که همچنان درگير رکود ناشي از بخش مسکن و نداشتن قابليت رقابت‌پذيري با بازارهاي بين‌المللي است نتوانسته جهشي براي توليد ناخالص ملي داشته باشند از اين رو بايد در شش ماه دوم سال ديد که آيا در بخش مسکن رونقي به وجود مي‌آيد يا رشد اقتصادي بخش صنايع معدني مي‌تواند ميزان تقاضاي مواد معدني را افزايش دهد.



بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا