در معاملات روز یکشنبه ثبت شد؛

شاخص کل بورس همچنان سبزپوش

شاخص کل بورس همچنان سبزپوش

امروز نمادهای هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی مبین و پالایش نفت تهران با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث رشد این متغیر شدند.این در حالی بود که نمادهای بانک ملت، چادرملو ، پالایش نفت بندرعباس و گل گهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ثبت کردند.

 

در داد و ستدهای روز جاری، سهامداران شاهد رشد مجدد شاخص کل بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در معاملات روز جاری شاخص کل 59 واحد بالا رفت و به رقم 77 هزار و 658 واحد رسید.

در نتیجه معاملات امروز سهامداران بیش از 711 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 522 میلیارد ریال در 55هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

در جریان معاملات امروز شاخص کل 59 واحد رشد کرد و به رقم 77هزار و 658 واحد رسید.

شاخص بازار اول امروز 153 واحد افت کرد اما شاخص بازار دوم 1219 واحد بالا رفت.

همچنین امروز نمادهای هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی مبین و پالایش نفت تهران با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث رشد این متغیر شدند.این در حالی بود که نمادهای بانک ملت، چادرملو ، پالایش نفت بندرعباس و گل گهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ثبت کردند.

در بازار روز جاری گروه های خودرو، تامین آب برق گاز و رایانه با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سرمایه گذاری توسعه آذربایجان، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، پاکسان، کشاورزی و دامپروری مگسال، درخشان تهران، لامپ پارس شهاب و سیمان هگمتان بود.

در مقابل نمادهای فرآوری مواد معدنی ایران، سیمان آرتا اردبیل، سیمان بهبهان، نیرو ترانس، کابل البرز، توسعه معادن روی و پگاه آذربایجان غربی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در معاملات روز یک شنبه سهامداران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، کیان، سهام ایران ارقام، اوراق صکوک مرابحه سایپا و اوراق مشارکت ملی نفت ایران بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

در مقابل گروهی دیگر برای خروج از سهام فرآوری مواد معدنی ایران، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک بناگستر کرانه، واحدهای صندوق کیان،سهام سرمایه گذاری توسعه آذربایجان و واحدهای صندوق امین یکم بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را تشکیل دادند.

در پایان معاملات امروز آذرآب در نماد بلوکی فاذر2 با معامله 45 ملیون سهم بیشترین حجم معاملات و سایپا با معامله 60 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا