در بورس کالای ایران رقم خورد؛

تبعیت سکه آتی از دلار

تبعیت سکه آتی از دلار

معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۵ هزار و ۷۰۶ قرارداد و ارزش ۷۸۴ میلیارد ریال رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در اولین روز هفته و در آخرین روز بهمن‌ماه، دلار سرانجام در نبرد انتظارات و واقعیت‌ها به نیروی دوم تن داد و شاخص بازار ارز ۱۴ تومان از ارزش خود را از دست داد تا با پایین رفتن از مرز ۳ هزار و ۸۰۰ تومان به قیمت ۳ هزار و ۷۹۷ تومان برسد. با افت روز آخر، دلار در یازدهمین ماه سال ۵/ ۱ درصد افت قیمت را تجربه کرد که سکه نیز در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران از آن تبعیت کرد و در مسیر نزولی قرار گرفت.

به این ترتیب روز گذشته سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۵ هزار تومان، کاهش ۰/۴۷ درصدی را تجربه کرد. از سویی قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۴۸ هزار تومان افت ۰/۳۲ درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۹۲ هزار تومان به فروش رسید و با کاهش ۰/۳۴درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۳۶ هزار تومان معامله و افت ۰/۳۶درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۸۳ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۳درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

همسو با افت قیمت دلار، سکه تمام‌بهار آزادی نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت. در آخرین روز بهمن‌ماه، سکه تمام‌بهار آزادی روی قیمت یک میلیون و ۱۹۳ هزار تومان آرام گرفت. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۶۳۹ و ۳۴۳ هزار تومان داد و ستد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا