چین واردات زغال سنگ از کره شمالی را به طور کامل متوقف می‌کند

چین واردات زغال سنگ از کره شمالی را به طور کامل متوقف می‌کند

گروه معادن >زغال‌سنگ - بر اساس اعلام وزارت تجارت چین، این کشور قصد دارد در راستای اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی همه واردات زغال سنگ خود از این کشور را از فردا(یکشنبه) ۱۹ فوریه به حال تعلیق در آورد.

به گزارش ماین نیوز،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت تجارت چین در بیانیه‌ای که امروز (شنبه) در وبسایت این وزارتخانه منتشر شد تصریح کرد که این ممنوعیت واردات زغال سنگ از چین قرار است تا تاریخ ۳۱ دسامبر آتی برقرار باشد.

این وزارتخانه مشخص نکرد که چرا این ممنوعیت را برای همه محموله‌های زغال سنگی وارد شده از کره شمالی اعمال کرده اما خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی چند روز پیش گزارش داده بود که مقامات چین از ورود یک محموله زغال سنگ وارداتی از کره شمالی به ارزش حدود یک میلیون دلار به این کشور در محل بندر "ونژو" در ساحل شرقی چین جلوگیری کرده‌اند.

این اتفاق یک روز بعد از آن افتاد که پیونگ یانگ دست به آزمایش یک موشک بالستیک با برد متوسط زد. این نخستین چالشی بود که کره شمالی از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ در تاریخ ۲۰ ژانویه تا کنون برای جامعه بین المللی به وجود آورده است.

چین در آوریل سال گذشته میلادی نیز اعلام کرد، مطابق با تحریم‌هایی که سازمان ملل علیه کره شمالی با هدف مجازات این کشور به سبب برنامه‌های موشکی و هسته‌ای‌اش اعمال کرده، واردات زغال سنگ از کره شمالی را متوقف خواهد کرد. با این حال چین استثناهایی برای تحویل محموله‌های وارداتی در نظر گرفته شده برای "آسایش مردم" که مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی نباشد قائل شده بود.

به رغم این محدودیت کره شمالی همچنان چهارمین تامین کننده بزرگ زغال سنگ چین در سال گذشته میلادی بود و واردات زغال سنگ چین از این کشور در سال ۲۰۱۶ به ۲۲.۴۸ میلیون تن رسید که ۱۴.۵ درصد بیشتر از وارداتش در سال ۲۰۱۵ بود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا