مدیر عامل فولاد خوزستان خبر داد

معامله ۲۸.۵ درصدی سهام سنگ آهن مرکزی با فولاد خوزستان فسخ شد

معامله ۲۸.۵ درصدی سهام سنگ آهن مرکزی با فولاد خوزستان فسخ شد

گروه معادن >سنگ آهن - مدیر عامل فولاد خوزستان از فسخ معامله 28.5 درصدی سهام سنگ آهن مرکزی ایران با فولاد خوزستان خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، مدیر عامل فولاد خوزستان در نامه‌ای به سازمان بورس اوراق بهادار عنوان کرده، از زمان انجام معامله خرید سهام، ثبت مالکیت سهام در دفتر سهام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به نام خریداران توسط سازمان خصوصی سازی و به تبع آن اعمال مدیریت به تناسب درصد مالکیت فراهم نشده است.

محمد رضا مدرس خیابانی عنوان کرد: « به واسطه مکاتبات و پیگیری های متعدد جهت تعیین تکلیف معامله یاد شده ، هیات وزیران به موجب مصوبه شماره 17382/ ت 51434 هـ مورخ1395.2.15 و شماره 73851/ت 53448 هـ مورخ 1395.6.18 مقرر نمود سهام یاد شده با همان شرایط به سازمان تامین اجتماعی منتقل شود.»

به گفته وی ، علاوه بر موضوع فوق در بودجه سال 1395 کل کشور، ردیف جمعی و خرجی به منظور تهاتر ثمن نقدی معامله در ازای طلب سود سهام عدالت پیش بینی شده است.

به موجب نامه شماره 4/26388 مورخ 1395.11.27 سازمان خصوصی سازی، قرارداد انتقال سهام به سازمان تامین اجتماعی دریافت که مراتب در راستای رعایت ماده 13 دستور العمل افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار جهت اطلاع ایفاد می‌شود.

به گزارش فارس؛ هیئت وزیران در نشست چهارشنبه 8 اردیبهشت 95 انتقال بلوک 28.5 درصدی سنگ آهن مرکزی به سازمان تامین اجتماعی که دو سال قبل به فولاد خوزستان واگذار شده بود، را تصویب کرده است.

در این تصویب نامه آمده بود که « سهام واگذار شده شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به شرکت فولاد خوزستان به درخواست و توافق خریدار با همان شرایط واگذار شده به سازمان تامین اجتماعی منتقل می‌شود.

بدهی سازمان تامین اجتماعی به دولت بابت این واگذاری شامل ثمن معامله (اعم از حصه نقدی و اقساطی) و سایر تعهدات مالی مربوط به میزان مورد تایید سازمان خصوصی سازی ، از طریق صدور اوراق تسویه خزانه موضوع بند (ی) تبصره (6) قانون بودجه سال 1394 کل کشور ، از محل مطالبات قطعی شده تا پایان سال 1394 کل کشور ، از محل مطالبات قطعی شده تا پایان سال 1392 سازمان تامی اجتماعی از دولت ( به میزان مورد تایید سازمان حسابرسی) قابل تسویه می باشد.»

به گزارش فارس، فولاد خوزستان با شرکت در عرضه سهام سنگ آهن مرکزی در تاریخ 29 اردیبهشت ماه 93که سازمان خصوصی سازی از طریق بازار سوم فرابورس روی میز فروش گذاشته بود، توانست با پرداخت حصه نقدی این دارایی در 12 خرداد ماه همان سال بلوک 28 و نیم درصدی سهام کارخانه سنگ آهن مرکزی ایران را به مالکیت خود درآورد.

بعد از این واگذاری اما گفته می شود فولاد خوزستان برای حضور در ترکیب هیات مدیره با سنگ اندازی بسیاری مواجه بوده است.

عبدالمجید شریفی در هنگام تملک سهام مدیریتی سنگ آهن مرکزی، هدف از خرید این دارایی را «تحقق برنامه استراتژیک برای تامین پایدار مواد اولیه» فولاد خوزستان اعلام کرده بود.

به گفته وی خرید سهام فولاد خوزستان «جهت تکمیل زنجیره ارزش و افزایش بهره وری بسیار موثر» بوده و به ادعای او « خرید سهام واحدهای یاد شده در چارچوب اجرای استراتژی‌های توسعه این شرکت تا تحقق ظرفیت تولید پنج میلیون تن شمش فولاد در سال صورت گرفته است. »

سازمان تامین اجتماعی به طور مستقیم هم اکنون مالک 2.8 درصدی سهام شرکت فولاد خوزستان است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا