'گندله'، درآمد سنگ آهن بافق را روزانه ۳۰ میلیارد ریال افزایش می دهد

'گندله'، درآمد سنگ آهن بافق را روزانه ۳۰ میلیارد ریال افزایش می دهد

گروه معادن >سنگ آهن - مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: با بهره برداری از کارخانه در دست اجرای گندله سازی سه چاهون بافق ، درآمد این شرکت روزانه 30 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

به گزارش ماین نیوز، محمد جواد عسکری شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارخانه گندله پنج میلیون تنی سه چاهون بافق که در حال حاضر بیش از 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد با هزینه ای حدود 122میلیون یورو از طریق فاینانس و یوزانس، مطابق برنامه، در سال 97 به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق گفت: کارخانه گندله سه چاهون با ظرفیت سالانه پنج میلیون تن، بزرگترین کارخانه گندله سازی کشور می باشد و اولین کارخانه گندله ایران است که با این میزان ظرفیت در بافق دردست ساخت می باشد.
وی تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه ضمن تامین خوراک کارخانه فولاد بافق، زمینه اشتغال بیش از 700 نفر به طور مستقیم و یکهزار و500 نفر به طور غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

عسکری خاطرنشان کرد: 'گندله' محصول نهایی فرآیند گندله سازی و ماده اولیه برای فرآیندهای تولید آهن خام در کوره بلند و تولید آهن اسفنجی به روش های متعدد احیای مستقیم است که از مواد معدنی سنگ آهن استحصال می شود.

وی کارخانه آگلومراسیون را از دیگر طرح های جوار معدنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق اعلام کرد و افزود: این کارخانه اسفند ماه 94 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت راه اندازی و بهره برداری از آن آغاز شد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: کارخانه آگلومراسیون بافق با بیش از 400 نیروی کار و تولید سالانه 800 هزار تا یک میلیون تن، در سایت مجتمع معدنی چغارت بافق در فاصله 13 کیلومتری این شهر ساخته شده و در حال تولید است.
وی این محصول معدنی را ترد و شکننده عنوان و تصریح کرد: آگلومره باید در کیسه های مخصوص گنجانیده و صادر شود و اگر بیش از 2 کیسه روی هم قرار گیرد خرد شده و کیفیت و کارایی خود را از دست می دهد.

این مسئول معدنی به بارگیری اولین محموله آگلومره به مقصد هندوستان اشاره و خاطرنشان کرد: این محموله به خاطر شرایط خاص حمل و نقل هم اینک در بندرعباس مانده تا راهکارهای مناسب حمل آن به مقصد فراهم شود.

وی با بیان اینکه این محصول معدنی خوراک کارخانه فولاد به روش کوره بلند را تامین می کند افزود: بخشی از آگلومره بافق بر حسب تقاضا به میبد یزد صادر می شود.
عسکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باطله برداری از معدن سنگ آهن بافق در چهار سال اخیر نسبت به 40 سال گذشته بی سابقه بوده است بیان کرد: در این مدت افزون بر چهارهزارمیلیارد ریال صرفه باطله برداری شده است.

وی باطله برداری را به منظور دسترسی به سنگ آهن پرعیار عنوان کرد و گفت: در معادن چغارت و سه چاهون بافق باطله برداری در سه-چهار سال اخیر بی سابقه بوده و تا حدودی بر میزان ذخیره سنگ آهن و عمر این 2 معدن افزوده شده است.

وی خبرنگاران را حلقه اتصال بین مردم و مسئولان دانست و گفت: مردم حق دارند که بدانند و این اصحاب رسانه هستند که اخبار و اطلاعات درست و رویداد های واقعی را با حفظ امانتداری به شهروندان می رسانند.

عسکری قول سال 90 خود مبنی برصنعتی شدن شرکت سنگ آهن را نیز یاد آورشد گفت: اجرای طرحهای جوارمعدنی برای تکمیل زنجیره فولاد از قول هایی بود که تحقق یافت و زیرساخت های احداث کارخانه فولاد بافق هم فراهم شده و قبل از پایان سالجاری عملیات اجرایی این کارخانه آغاز می شود.

بیش از پنجهزار و 600 نیرو در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به کار اشتغال دارند که با احتساب بازنشستگان و خانواده های آنان افزون بر 70 درصد جمعیت این شهرستان به نوعی تحت پوشش این شرکت هستند.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا