مدیرعامل بورس تهران :

اعتماد اصل اول جذب سرمایه گذاری است

اعتماد اصل اول جذب سرمایه گذاری است

مدیر عامل بورس تهران تاکید کرد: شرکت ها از جمله فولاد مبارکه برای پیشبرد اهداف خود نیاز به تأمین و جذب منابع مالی دارند و بازار سرمایه محل مناسبی برای این کار است.


حسن قالیباف به همراه جمعی از معاونان و مدیران شرکت بورس از فولاد مبارکه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، وی با بیان اینکه برترین شرکت های کشور در بورس پذیرفته شده اند و فولاد مبارکه یکی از شرکت های مهم این بازار است از امکان انتشار صکوک ارزی توسط  این شرکت خبر داد.

مدیر عامل بورس تهران عنوان کرد:  فولاد مبارکه از لحاظ ارزش اسمی بزرگترین شرکت بورسی است و این صنعت  نقش مهمی را در اقتصاد کشور ایفا می کند.

قالیباف گفت: فولاد مبارکه از شرکت های مهم بورس است و عملکرد این  شرکت در بورس تعیین کننده است و بدیهی است که شرکت ها بنابر وزن مالی و عملکردی تأثیر بزرگی نیز در بازار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فولاد مبارکه از بدو راه اندازی تاکنون طی چندین مرحله توانسته با اجرای طرح های  موفق جایگاه صنعت فولاد کشور را ارتقا دهد.

مدیر عامل بورس تهران تاکید کرد:  شرکت ها از جمله فولاد مبارکه برای پیشبرد اهداف خود نیاز به تأمین و جذب منابع مالی دارند که بازار سرمایه محل مناسبی برای این کار است.

به گفته این مدیر بورسی، شرکت ها برای تأمین منابع مالی می توانند از بورس که دارای تنوع زیادی است، استفاده کنند. بنگاه های تولیدی کشور می توانند از طریق آورده سهامدار، به راحتی از طریق بورس افزایش سرمایه دهند و یا از طریق بورس نسبت به انتشار اوراق مشارکت اقدام و از انواع صکوک، اجاره، استصناع و ... استفاده کنند.

وی از طرح و راهکار پیشنهادی جدید برای حمایت از شرکت های حاضر در بورس خبر داد و عنوان کرد: اخیرا با همکاری بانک ها و سرمایه گذاران خارجی در حال فراهم کردن شرایطی هستیم تا آن دسته از شرکت هایی که در بخش سرمایه گذاری و صادرات نیاز به منابع ارزی دارند، بتوانند اوراق یا صکوک ارزی منتشر کنند و آنها را در بورس اوراق بهادار تهران به فروش برسانند.

قالیباف ادامه داد: بخش هایی از فعالیت فولاد مبارکه از طریق ارزی انجام می شود و بنابراین این شرکت می تواند در صورت پیشرفت و به نتیجه رسیدن این طرح از آن استفاده کند.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران ضمن ابراز خرسندی از حضور شرکت فولاد مبارکه در بورس گفت: فولاد مبارکه از آن دسته بنگاه های اقتصادی پویای کشور است که از ابتدای ورود به بورس تاکنون طی چندین مرحله افزایش سرمایه داده و توانسته عنوان بزرگترین شرکت بورسی از لحاظ ارزش اسمی را به خود اختصاص دهد و به خوبی از ظرفیت های بازار سرمایه استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه در آغاز فعالیت فولاد مبارکه سرمایه گذاری دولت نقش آفرینی کرده، افزود: اما پس از ورود فولاد مبارکه به بورس این سهامداران حقیقی و حقوقی بوده اند که با سرمایه گذاری های خود شرایطی فراهم کرده اند که این کار بزرگ انجام شود.

قالیباف تصریح کرد: ساخت چنین مجموعه ای به راحتی امکان پذیر نخواهد بود و باید اذعان کرد موضوعی که فولاد مبارکه را از سایر شرکت های حاضر در بورس متمایز می کند، نیروی انسانی بهره ور، سرمایه گذاری آگاهانه و اجرای توسعه های هدفمند است.

وی با تأکید بر اینکه اگر سهامداران حقیقی و حقوقی به شرکتی اعتماد نداشته باشند، مسلماً سهام آنها را خریداری نمی کنند، تصریح کرد: فولاد مبارکه توانسته طی دوران بهره برداری تاکنون اعتماد سهامداران را جلب کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا