کاتوزیان در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

سیاست کاهش ۲۰ درصدی تولید فولادسازان موقتی و اقتضایی است

سیاست کاهش ۲۰ درصدی تولید فولادسازان موقتی و اقتضایی است

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیر فروش شرکت آهن و فولاد ارفع گفت: تلاش کردیم براساس توافق صورت گرفته و در راستای حمایت شرکت‌های بزرگتر از کوچکتر حدود 20 درصد کاهش تولید بدهیم.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، افشین کاتوزیان در حاشیه هفتمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران افزود: خواهش ما از مقامات مسئول این است که در همایش‌هایی این چنین از کلی‌گویی پرهیز کرده و برای حل مشکلات به جزئیات بپردازند.

وی گفت: علت سیاست کاهش تولید که روی آن توافق شد جلوگیری از عرضه بی‌حدوحساب به بازار است.

خبرنگار ماین نیوز با افشین کاتوزیان مدیر فروش شرکت آهن و فولاد ارفع گفت‌وگویی انجام داده که به شرح زیر است:

اخیرا واحدهای فولادسازی در جلسه‌ای بر سر کاهش تولید به توافق رسیدند. در این زمینه توضیح دهید.

شرکت آهن و فولاد ارفع در راستای تعامل بیشتر با صنوف همکار و در راستای ارج نهادن به تعامل در انجمن تولیدکنندگان فولاد در رسته‌های ذوب و نوردی در جلسه‌ای که در دو هفته اخیر برگزار شد، سعی کرد در همان راستا گام بردارد و در این جهت در ارتباط با قیمت‌گذاری و تولید سعی شد براساس توافقات عمل کند. در حال حاضر بازار نیاز به ثبات دارد و باید هیجان از بازار دور باشد و شرکت‌های بزرگتر به حمایت از شرکت‌های کوچک بپردازند. ما نیز سعی کردیم در کنار سایر شرکت‌ها مانند فولاد خراسان و کویر کاشان مقداری کاهش تولید داده تا از عرضه بی‌حدوحساب محصول در بازار جلوگیری شود. میزان کاهش تولید نیز حداکثر 20 درصد است.

برنامه تولید امسال همان یک میلیون تن است؟

بله برنامه تولید سال جاری همان برنامه‌ای است که از قبل نیز اعلام شده بود اما در حال حاضر مدیریت اقتضایی صورت گرفته است و در کنار تمام برنامه‌ها و اهدافی که داریم سعی کردیم انعطاف‌پذیری بیشتری به خرج بدهیم و این در حقیقت یک تصمیم تاکتیکی بوده است ولی استراتژی آهن و فولاد ارفع در حالت کلی به قوت خود باقیست. با این تصمیم امیدواریم ثبات و تعادل بیشتری در بازار ایجاد شود.

هفتمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران را چطور دیدید؟

به نظر من چنین همایش‌هایی می‌تواند فرصت خوبی برای گفتن ناگفته‌ها در صنعت فولاد و معدن باشد. در حال حاضر بازار داخلی دچار رکود بوده و تقاضا زیاد نیست. به همین علت شرکت‌ها به صادرات رو آورده‌اند که اتفاقا سیاست خوبی هم است. اما در عین حال مشکلات نیز در زمینه صادرات وجود دارد از جمله در انتقال ارز و گرفتن پول حاصل از صادرات و همچنین شرایط ال‌سی‌های مختلف هنوز مشکلاتی وجود دارد. انتظار ما از مقامات این است که در چنین همایش‌هایی از کلی‌گویی بپرهیزند و وارد جزئیاتی شوند که منجر به حل مشکلات شود. دولت باید صریحا اعلام کند که چه میزان پروژه عمرانی در دست اجرا دارد و آیا برنامه‌ای برای اجرای پروژه‌های جدید دارد. اعلام این آمار و اطلاعات باعث می‌شود صنعت فولاد بهتر بتواند برای تولید و فروش خود برنامه‌ریزی کند. مسئولان وقتی از لزوم توسعه صادرات صحبت می‌کنند باید مشکلات موجود بر سر راه توسعه صادرات را نیز در گرفته و راهکارهای مشخص برای حل این مشکلات ارائه دهند. مشکل بعدی مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است. قراضه در یک سیکل ابتدا مشمول مالیات بر ارزش افزوده بوده است و سپس از درجه ساقط شده و دوباره مشمول شده است. باید ابهامات موجود در این زمینه برطرف شوند. همچنین موضوع استاندارد در زمینه محصولات فولادی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و باید عوامل ذی‌مدخل محصولات را چه در ذوب و چه نورد استانداردسازی کنند.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا