مدیر عامل گل گهر؛

بدهی به دولت بسیار ناچیز است

بدهی به دولت بسیار ناچیز است

بحث 2هزار میلیارد تومان بدهی به دولت اصلاً درست نیست. از ابتدا هم این میزان بدهی وجود خارجی نداشت. البته ممکن است اختلاف حساب هایی وجود داشته باشد که حداکثر در حد چند میلیارد تومان است که عدد بالایی نیست.

 

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با تکذیب بدهی 2000 میلیارد تومانی گل گهر و چادرملو به دولت به اختلاف حساب هایی فی مابین با دولت اشاره کرد و گفت: حداکثر در حد چند میلیارد تومان اختلاف حساب وجود دارد که عدد بالایی نیست.

ناصر تقی زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با بیان مطلب فوق به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: اصلاً چنین موضوعی صحت ندارد و صراحتا این خبر تکذیب می شود. بدهی ما به دولت تقریبا صفر شده است. در مورد چادرملو هم تا جایی که اطلاع دارم همین طور است.

وی در ادامه افزود: ما چک هایی را از واحدهای فولادی گرفتیم و در اختیار دولت قرار دادیم و این چک ها به تدریج پاس می شوند. بنابراین اصلا بحث 2هزار میلیارد تومان بدهی به دولت درست نیست. از ابتدا هم این میزان بدهی وجود خارجی نداشت. البته ممکن است اختلاف حساب هایی وجود داشته باشد که حداکثر در حد چند میلیارد تومان است که عدد بالایی نیست.

این فعال اقتصادی توضیح داد: به عنوان مثال از شرکت فولاد کاوه جنوب کیش 250 میلیارد تومان چک گرفتیم و به دولت دادیم. این چک ها ماهانه 25 تا 30 میلیارد تومان در حال پاس شدن است و مشکلی هم وجود ندارد. بعضا به صورت نقد نیز بدهی هایمان پرداخت شده و تقریبا کار تسویه در مراحل پایانی است.

تقی زاده با بیان اینکه 24 درصد از سهام گل گهر متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد و بخشی دیگر هم مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری است، گفت: نقش این صندوق ها بسیار پراهمیت است و ما هر کاری برای تقویت این صندوق ها بتوانیم انجام می دهیم البته این صندوق ها باید مراقب سرمایه گذاری های خود باشند تا در حوزه های سودده مانند گل گهر و چادرملو سرمایه گذاری کنند.

وی درباره انتظار از سهامداران عمده این شرکت اظهار داشت: انتظار ما، از صندوق های سهامدارمان این است که درک کنند گل گهر در حال توسعه است و نباید انتظار تقسیم سود داشته باشند. بعد از 4 تا 5 سال شرکت ما سودده شده و می توانیم در آینده نزدیک مشکلات صندوق ها را برطرف کنیم.

مدیر عامل گل گهر درباره احتمال خروج بانک سپه از سهامداری گل گهر گفت: ما واقعاً نیاز داریم که بانک سپه (هیات مدیره و مدیرعامل آن) از ما حمایت کنند. بانک سپه همواره پشتوانه خوبی برای ما بوده است. اینکه یک بانک پشت سر ما قرار دارد، یک قوت قلب برای ماست. به خصوص که بانک سپه سهامدار ارشد ما بوده و مدافع توسعه و پیشرفت کارها بوده است.

تقی زاده در پایان گفتگو با "سنا" درباره تولید فولادهای خاص در گل گهر گفت: در فکر تولید 500 هزار تن فولاد آلیاژی در مجموعه گل گهر هستیم. و تصمیم داریم این پروژه به صورت ساخت داخل انجام شود. به نظر من به عنوان یک کارشناس امکان ساخت کوره های قوس الکتریکی در کشور وجود دارد. فقط باید اعتماد به نفس داشت تا ساخت در داخل انجام شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا