صادرات ۵ میلیارد و ۵۰۰میلیون دلارمواد معدنی و صنایع معدنی در ۱۰ ماهه امسال

صادرات ۵ میلیارد و ۵۰۰میلیون دلارمواد معدنی و صنایع معدنی در ۱۰ ماهه امسال

گروه معادن - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت:صادرات معدن و صنایع معدنی طی 10 ماهه امسال به5 میلیارد و 500میلیون دلار رسیدکه از رشد 14 درصدی نسبت به سال گذشته برخورداربوده است.

به گزارش ماین نیوز، «جعفر سرقینی» در همایش چشم انداز فولاد و معدن و با نگاهی به بازار با بیان این مطلب ، افزود:از این میزان صادرات بخش معدن و صنایع معدنی 4 میلیارد و 500میلیون دلار معادل 22 میلیون تن مربوط به بخش صنایع معدنی و یک میلیارد دلار با وزنی حدود 22 میلیون تن مربوط به مواد معدنی بوده است.

سرقینی خاطرنشان کرد: نسبت ارزش صادرات به وزن مواد معدنی و صنایع معدنی نشان می دهد که سرمایه گذاری در صنایع معدنی از ارزش افزوده بالایی برخوردار است.

معاون امورمعادن وصنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت :به هیچ عنوان فولادسازان ایرانی پایین تر از قیمت تمام شده محصول صادر نکرده اند بلکه با اعمال سیاست های صحیح تعرفه ای توانستیم جلوی واردات یک میلیون و 200هزار تن ورق فولادی را بدون اینکه صنایع داخلی آسیب ببینند بگیریم.

وی گفت: به هیچ عنوان اجازه نداریم سهم منابع معدنی نسل آینده را بدون حساب و کتاب هزینه کنیم.

وی درمورد آمار جدید بانک مرکزی درمورد رشد تولیدات معدن و صنایع معدنی گفت: متاسفانه بانک مرکزی برای تولیدات بخش معدن و صنایع معدنی برای سه نوع ماده معدنی سنگ آهن، مس و زغالسنگ و آن هم برای 11 معدن از ایمیدرو استعلام کرده بود و آن را برای کل معادن کشور در نظر گرفته بود که به نظر می رسد این آمار بانک مرکزی صحیح نیست.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا