تاکید طراحان برنامه ششم توسعه بر محورهای بهره وری/برنامه ششم همزمان با بودجه 95 به مجلس می رود

تاکید طراحان برنامه ششم توسعه بر محورهای بهره وری/برنامه ششم همزمان با بودجه 95 به مجلس می رود

اقتصاد > اقتصاد کلان - برنامه ششم توسعه از حیث شاخص های اقتصادی تاکید ویژه ای بر رشد بهره وری به نسبت سایر شاخص ها دارد.

برنامه ششم توسعه مراحل پایانی خود را در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می گذراند و بنا به گفته اعضای اصلی ستاد تدوین برنامه ششم قرار است همزمان با ارایه لایحه بودجه سال 95 کل کشور به مجلس ارایه شود.

به گزارش خبرآنلاین؛برنامه ششم توسعه بر مبنای سیاست های کلی برنامه ششم و در شش بخش فرهنگی،امور فناوری،اجتماعی،اقتصادی،سیاسی،امنیتی ودفاعی تدوین شده است.تاکید بر اقتصاد مقاومتی، تحقق رشد پایدار، مستمر و پرشتاب اقتصادى به میزان متوسط 8% ، نرخ رشد سالیانه تولید ناخالص داخلی،  ارتقای بهره وری کل و بهره وری عوامل تولید،بهره وری انرژی، سرمایه، نیروی کار، گسترش اقتصاد دانش بنیان،تقویت رقابت پذیری و شفاف سازی اقتصادی ، جلوگیری از اقدامات و فعالیتها و زمینه های فسادزا،مبارزه با اقتصاد زیرزمینی و پولشویی  و جذب منابع و سرمایه هاى خارجی از جمله شاخص های اصلی در حوزه اقتصاد است.

براساس این گزارش، دربرنامه ششم توسعه رشد اشتغال 4.3 درصد و  فرصت های جدید شغلی 968 هزار نفر تعیین شده است.

در اهداف کلان برنامه ششم توسعه،رشد اقتصادی همانند دو برنامه گذشته (چهارم و پنجم) 8 درصد پیش بینی شده و براین اساس پیش بینی شده است که در سال 99 که سومین سال اجرای برنامه ششم است، دستیابی به نرخ بیکاری 8.5 درصد  865 هزار شغل به صورت مستقیم ایجاد شود.

طراحان برنامه ششم توسعه برای ایجاد اشتغال و کسب نرخ بیکاری 8.5 درصد متوسط 662 هزار نفر به صورت سالانه را پیش بینی کرده اند.

همچنین متوسط رشد سرمایه سرانه به میزان 0.9 درصد پیش بینی شده است.براین اساس رشد موجودی سرمایه 5.7 درصد،سرمایه گذاری به قیمت ثابت 16.3 ورشد سرمایه گذاری به قیمت جاری  29.5 در نظر گرفته شده است.

در این برنامه رشد بهره وری نیروی کار3.6 درصد،رشد بهره وری سرمایه 2.2 درصد، رشد بهره وری کل عوامل تولید 2.8 درصد و سهم بهره وری در رشد اقتصادی34.5 درصد پیش بینی شده است.

برنامه ششم توسعه از حیث شاخص های اقتصادی تاکید ویژه ای بر رشد بهره وری به نسبت سایر شاخص ها دارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا