ایران نگرانی جدید صنعت فولاد قاره سبز

ایران نگرانی جدید صنعت فولاد قاره سبز

دنیای معدن - با توجه به افزایش ۸ برابری صادرات فولاد ایران به اروپا، از این پس ایران پس از چین و هند به تهدید جدیدی برای صنعت فولاد این قاره تبدیل شده است.

به نقل از رویترز، به گفته اتحادیه فولادسازان اروپا، پس از اینکه صادرات فولاد ایران به اروپا در بازه زمانی 2013 تا 2016 نزدیک به 8 برابر افزایش یافته، واردات فولاد ایران به جدیدترین تهدید برای فولادسازان اروپایی تبدیل شده است.
گروه لابی صنعت فولاد اروپا، یوروفر اعلام کرد صادرات ایران به اروپا سالانه به بیش از یک میلیون تن رسیده است و این کشور در رتبه پس از هند با صادرات 1.9 میلیون تن قرار گرفته است. چین نیز با صادرات 5.7 میلیون تن در سال 2016 در جایگاه نخست قرار دارد.
کارل تاچلت، مدیر روابط خارجی و تجاری یوروفر گفت: «تهدید از سوی ایران جدی است و این کشور در حال تبدیل شدن به یکی از تهدیدهای جدید است: یعنی چین، هند و ایران.»
همچنین ایران در حال بررسی تعرفه های صادراتی سنگ آهن است همانطور که هند این کار را انجام داده است که این امر دسترسی به مواد خام ارزان را برای فولادسازانش بیشتر می کند.
یوروفر، که نمایندگی صنایعی را دارد که مجبور به واردات سنگ آهن هستند، می گوید این اقدام ایران برای حمایت از تولید داخلی است.
ایران اعلام کرده است در نظر دارد تا سال 2025 سالانه 20 تا 25 میلیون تن فولاد صادر کند و میزان صادرات خود را از 16 میلیون تن در حال حاضر به 55 میلیون تن برساند.
به گزارش فارس، روز گذشته یوروفر اعلام کرده بود ایران صادرات فولاد تخت رولی گرم خود را به سرعت در بازارهای اتحادیه اروپا افزایش داده و ایران را متهم کرده است که معیارهای تجاری را به هم زده است.
یک منبع هیأت اروپایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: اتحادیه اروپا تا 7 آوریل تصمیم می گیرد که آیا ایران را به خاطر این عمل جریمه کند یا نه؟ آنها می گویند ایران، فولاد خود را به قیمت بسیار پایین در این بازارها به فروش رسانده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا