فدراسیون جهانی بورس ها برای سال ۲۰۱۶ اعلام کرد:

پذیرش ۴۸ هزار و ۹۷۶ شرکت جدید/ ۲ عامل کاهش عرضه های اولیه

پذیرش ۴۸ هزار و ۹۷۶ شرکت جدید/ ۲ عامل کاهش عرضه های اولیه

مدیرعامل فدراسیون جهانی بورس ها، افت عرضه­ های اولیه سال ۲۰۱۶ را نشان­دهنده بی اعتمادی بین المللی نسبت به آینده بازارها و عمدتا ناشی از "برگزیت" و نگرانی های انتخابات آمریکا اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فدراسیون جهانی بورس ها در گزارش عملکرد سال میلادی گذشته 200 بورس اوراق بهادار و کالایی و موسسات تسویه و پایاپای اعضای اعلام کرد در سال 2016 فعالیت بورس ­ها آرام­ تر بود و شاخص ها رشد نسبی کردند و ارزش روز بازارهای عضو فدراسیون با 4.5 رشد به 71 تریلیون دلار رسید که عمدتا به دلیل تاثیر رشد 11 درصدی منطقه آمریکا و حدود یک درصدی اروپا، خاورمیانه و آفریقا بود اما ارزش روز بازارهای آسیا - اقیانوسیه نیم درصد افت کرد.

ارزش سهام معامله شده هم درحالی به بیش از 86.5 تریلیون دلار بالغ شد که افت معاملات متاثر از فروش گسترده سهام اوایل سال میلادی 2016 در بازارهای چین ، افزایش احتمالی نرخ بهره و بی اعتمادی به سیاست های آتی آمریکا بود.

حجم معاملات ابزار مشتق بورسی هم 2 درصد کاهش یافت که به واسطه ریسک ها و بی اعتمادی نسبت به رویکرد های آتی کاهش معاملات بود. دراین میان پرمعامله ترین ابزار مشتقه، قراردادهای آتی کالایی با بیش از 6 میلیلارد قرارداد و در بخش اوراق، اختیار معامله شاخصی با بیش از 3 میلیارد و 270 میلیون قرارداد بودند.

همچنین در حالی طی سال میلادی گذشته در مجموع 48 هزار و 976 شرکت جدید در بورس های مختلف پذیرش شدند که به عقیده مدیر عامل فدراسیون، افت عرضه­ های اولیه در سال 2016، نشان­دهنده بی اعتمادی بین المللی نسبت به آینده بازارها و عمدتا ناشی از "برگزیت" و نگرانی های انتخابات آمریکا بود.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا