۱۶۵ هزار واحد مسکن مهر در کشور، فاقد متقاضی

۱۶۵ هزار واحد مسکن مهر در کشور، فاقد متقاضی

عضو هیات مدیره شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: هم اکنون 165هزار واحد مسکن مهر در کشور بدون متقاضی باقی مانده است.

 

مجید روستا، چهارشنبه در نشست ستاد بازآفرینی محلات شهر تربت حیدریه افزود: این بدان معنا است که متولیان حوزه صنعت ساختمان باید قبل از اقدام به مجتمع سازی، نسبت به انتخاب، جانمایی و ساخت امکانات زیربنایی توجه ویژه مبذول دارند.
وی با بیان اینکه دست اندرکاران حوزه ساخت و ساز همچنین باید روی الگوهای بومی مسکن کار کنند، گفت: بازنگری ، تقویت و تدوین سیاست های جدید در بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف و برنامه های احیا، بهسازی و نوسازی شهر باید در آغاز کار صنعت ساختمان سازی مورد توجه قرار بگیرند.
روستا در ادامه به پیش نویس برنامه ششم توسعه اشاره و اظهار کرد: بر این اساس دولت موظف شده هر سال 270 محله شهری را به عنوان نمونه انتخاب کرده و شاخص های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی آنرا ارتقاء داده و به متوسط میانگین شهری برساند.
وی با انتقاد اط توسعه ناهمگن شهری تربت حیدریه گفت: دست اندرکاران این شهر باید روی چهار محور سکونتگاه های غیررسمی، بافت تاریخی، بافت فرسوده و بافت روستایی، بخصوص در روستاهایی که در آستانه قرار گرفتن در حریم شهری هستند، توجه ویژه داشته باشند.
وی اظهار کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که غذای آنها را همین روستاییان تولید می کنند و نابودی روستا و به حاشیه راندن روستاییان، تاثیر بسیار منفی بر اقتصاد و فرهنگ شهری خواهد داشت.
روستا افزود: منابع دولت بسیار محدود است، اما بخش دولتی با بهره گیری از منابع غیرمالی نظیر واگذاری زمین می تواند در ساخت و سازهای استاندارد با بخش خصوصی مشارکت داشته باشد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز گفت: 50 درصد جمعیت شهر تربت حیدریه در بافت فرسوده، بافت تاریخی و سکونتگاه های غیررسمی نامناسب حاشیه شهر سکونت دارند و این بدان معنا است که این نقاط از دریافت خدمات عمومی مغفول مانده اند.
احمدعلی موهبتی افزود: این در حالی است که با یک سری اقدامات کالبدی و بنیانی می توان روحیه امید را به شهروندان بازگردانده و ماندگاری آن ها را در شهر خود و همچنین علاقه به سرمایه گذاری در زادگاه خویش را در این افراد به وجود آورد.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا