تقویت ۱۸۹ واحدی شاخص کل بورس

تقویت ۱۸۹ واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران امروز نظاره‌گر معاملاتی متعادل و به نسبت پر تحرک‌تر از روزهای گذشته بود، بازاری که به نظر می‌رسید با جذاب شدن قیمت سهام همسو با تداوم حمایت بازارگردان‌ها میزبان خریداران سهام بود.

 

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 27 بهمن ماه 95 با افزایش 189 واحدی به رقم 77 هزار و 189 واحد رسید.
شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 39 واحدی عدد 15 هزار و 579 واحد را تجربه کرد.
امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 200 واحدی به رقم 84 هزار و 669 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 154 واحدی به عدد 54 هزار و 956 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 289 واحدی عدد 163 هزار و 352 واحد را به نمایش گذاشت. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با افزایش 8 واحدی روی عدد 849 واحد ایستاد.
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت فولاد مبارکه با 42 واحد، همراه اول با 39 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 34 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 26 واحد، پتروشیمی مبین با 16 واحد و سایپا با 14 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در براورد این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 348 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 981 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 57 هزار و 169 نوبت داد و ستد بود.
امروز در بازار 2 بورس تهران، در تداوم معاملات کد به کد روزهای اخیر بیش از 115 میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش بیش از 114 میلیارد تومان پورتفوری صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آرمان به صندوق بازنشستگی کشوری منتقل شد.
همچنین بیش از 46 میلیون سهم سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این شرکت منتقل شد.
در شرکت آذراب، اما اندکی بیش از 38 میلیون سهم به ارزش کمتر از 13 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.
در پتروشیمی مارون نیز بیش از 35 میلیون سهم به ارزش بیش از 114 میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد.
بیش از 18 میلیون سهم سرمایه‌گذاری سایپا نیز به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد. در عین حال 17 میلیون سهم سرمایه‌گذاری دارویی تأمین به ارزش کمتر از 10 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.
15 میلیون سهم زامیاد به ارزش بیش از یک میلیارد تومان و همچنین اندکی بیش از 12 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین 8 میلیون سهم فراورده‌های غذایی و قند پیرانشهر به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان کد به کد شد.
امروز بورس تهران در کنار معاملات درون گروهی سهامداران عمده به ویژه در گروه خودرویی‌ها و 2 شرکت پتروشیمی جم و مارون، امروز شاهد تقویت تقاضا در برابر عرضه سهام پا به پای حمایت بازار گردان‌ها بود.
در این میان گروه معدنی‌ها به رهبری ملی مس و سنگ آهنی‌ها همچنان با اقبال خریداران اغلب حقوقی روبرو هستند.
براساس این گزارش، امروز در بازار پایه فرابورس نیز صنعتی دریایی ایران همچنان به عنوان تک سهم خاطره انگیز بورس تهران در حالی تکتازی کرد که هم‌اکنون قیمت این سهم در دامنه نوسان مثبت قیمتی نوسان می‌کند.
در گروه قطعه‌سازان نیز جذاب شدن قیمت سهام برای نوسان‌گیران برخی از تک سهم‌های این گروه را امروز در کانون توجه قرارداد.
بازار سهام امروز بازاری متعادل و توام با افزایش تحرک خریداران سهام در برابر عرضه کنندگان سهام بود که همپای بازارگرانی سهام اندکی متمایل به بازار «شبه گاوی» بود. بازاری که براساس ادبیات مالی در این مواقع برای اغلب خریداران جذابیت خاصی در بر دارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا