توسط رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع مجلس اعلام شد:

آخرین تصمیم درباره شماره گذاری 1000 خودرو آمریکایی

آخرین تصمیم درباره شماره گذاری 1000 خودرو آمریکایی

رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه واردات هر خودرو با برند آمریکایی و برندهای ثالث و تولیدی آمریکا ممنوع شده، آخرین تصمیم درباره شماره گذاری 1000 خودرو آمریکایی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی ملکی با اشاره به نشست های متعدد بین کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صنعت، در خصوص واردات خودروهای تولید آمریکا به خانه ملت گفت: شرکت پرشین خودرو نامه ای مبنی بر شماره گذاری خودروهای آمریکایی که در گذشته خریداری شده به علی لاریجانی رییس مجلس ارسال کرده است.

وی افزود:لاریجانی از کمیسیون صنایع و معادن درخواست کرد این موضوع را بررسی و گزارش بررسی ها را به وی ارائه دهند.

این نماینده ادامه داد: به عنوان رییس کارگروه صنعت کمیسیون بررسی ها را آغاز کردم و به این نتیجه رسیدم نیروی انتظامی تصمیمات خود برای جلوگیری از واردات خودروهای آمریکایی را بدون دلیل مکتوب انجام داده و هیچ بخشنامه یا نامه ای در این خصوص از سوی دفتر رهبری ارسال نشده است.

ملکی با بیان اینکه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی که از گذشته سفارش خودروهای آمریکایی را ثبت کرده بودند از مهرماه اجازه واردات نیافتند، افزود: بیشتر خودروهای وارداتی تولید آمریکا BMW بوده و واردات کنندگان در این بخش هیچ تقصیری نداشته اند، چرا که هیچ بخشنامه ای از سوی وزارت صنعت مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای تولید آمریکایی برای آنها ارسال نشده است.

وی با اشاره به اینکه از دید وزارت صنعت، فرمایشات رهبری ممنوعیت کالاهای مصرفی است، ادامه داد: وزارت صنعت کالاهای مصرفی را در دو فهرست پیوست نوشته که یکی 147 قلم و دیگری 80 قلم است. این وزارتخانه خودرو را کالای مصرفی نمی داند و معتقد است کالای مصرفی در مدت زمان کوتاهی مصرف می شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بسیاری از وارد کنندگان خودروهای تولید آمریکا برای واردات این خودرو LC باز کرده اند، اظهار داشت: وزارت صنعت باید به بانک ها، گمرکات و واردکنندگان خودرو اعلام می کرد واردات خودروهای تولید آمریکا ممنوع است، تا وارد کنندگان LC باز نمی کردند.

ملکی افزود: حدود 450 خودرو توسط پرشین خودرو و حدود 550 خودو توسط افراد حقیقی وارد شده که مجموعا 1000 خودرو شده و توسط پلیس راهور از شماره گذاری آن جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه 200 میلیارد تومان از پول پرشین خودرو در واردات خودروهای تولید آمریکا بلوکه شده، ادامه داد: در نشست روز گذشته مقرر شد هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف و شماره گذاری این خودروها که در گذشته واد کشور شده اقدام شود. از این پس واردات هر گونه خودروها با برند آمریکایی و برندهای ثالث و تولیدی آمریکا به کشور ممنوع شد و وزارت صنعت بخشنامه آن را ابلاغ کرده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا