رعایت استانداردهای جهانی در چادرملو

رعایت استانداردهای جهانی در چادرملو

گروه معادن >سنگ آهن - اقتصاددانان بیشتر با اعداد و ارقام، مسائل ارزش‌افزوده بخش‌های مختلف اقتصاد را می‌بینند و با این اعداد سر و کار دارند.

به گزارش ماین نیوز، سفر به معادن استان یزد حرکت خوبی بود که نشان داد اگر رشدی در بخش معدن داریم، به چه شکلی است و چه مشقت‌هایی با کار کردن در دل کویر انجام می‌شود تا سنگ‌آهن تولید شود.

این سفر تصویر جدیدی از بخش معدن و رشد آن به اقتصاددانان داد به‌ویژه در چادرملو که تلاش‌هایی هم شده تا افرادی که در این بخش کار می‌کنند، بتوانند از امکانات رفاهی بهره‌مند شوند که به‌طور تقریبی در سطح استانداردهای جهانی است. در این سفر اقتصاددانان، ابتدا تا انتهای کار در معادن را از نزدیک ملاحظه کردند و با فعالیت‌ها و چگونگی کار در معدن آشنا شدند. تداوم این سفرها ضروری است البته لازم است از معادن دیگر یا جنبه‌های دیگر از بخش معدن این بازدیدها انجام شود تا اطلاعات و دید بهتری از این بخش به اقتصاددانان بدهد. من تاکنون تولید آهن و فولاد را از نزدیک ندیده بودم و در این سفر با آن آشنا شدم. تداوم این سفرها مفید است چون کمک می‌کند اقتصاددانان در تحلیل‌هایی که در دانشگاه‌ها دارند یا در ارائه اطلاعات به رسانه‌ها بهتر عمل کنند. همان‌طور که بخش نفت و گاز توانسته در اقتصاد کشور موثر باشد، بخش معدن هم این ظرفیت را برای تاثیرگذاری در اقتصاد دارد.

معادن مختلف به‌عنوان نعمت‌های خدادادی به‌وفور در کشور وجود دارند که بسیاری از آنها هنوز کشف نشده‌اند و به طور مسلم می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند. تسهیل قوانین و مقررات برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی به منظور سرمایه‌گذاری در بخش معادن کشور می‌تواند به رشد سریع‌تر این بخش کمک کرده و رشد اقتصادی کشور را محقق کند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا