گزارش روز؛

گروه های لیزینگی، برقی، غذایی و حمل و نقل بر مدار صعود

گروه های لیزینگی، برقی، غذایی و حمل و نقل بر مدار صعود

در گروه غذایی نمادهای غشهد، غسالم و غشصفها صف خرید و نمادهای غدیس، غالبر، غگلپا، غشاذر، غمینو و غفارس مثبت و پرتقاضا ظاهر شدند همچنین نمادهای تولید فیبر ایران با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد و حق تقدم آن و دشیمی جهت برگزاری مجمع فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.

 

در گروه خودرویی، اقبال روی قطعه سازها بیشتر بود به طوری که نماد خنصیر پس از عرضه صف خرید مجددا صف شد و نمادهای خچرخش و خکمک با جهش قیمتی به صف خرید رسیدند اما مابقی هم گروهی ها اکثرا معاملاتی متعادل و منفی را سپری کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،  در شروع بازار افزایش تقاضا در گروه حمل و نقل محسوس بود تا جایی که نماد حتوکا صف خرید شد و در ادامه بازار نماد حسیر نیز به جمع صف خریدهای گروه پیوست.

در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری که اکثرا متعادل بودند نمادهای وملل، وبیمه، ما، وسبحان،، البرز، وگستر و وسپه از اقبال بیشتری برخوردار بودند و معاملاتی مثبت را تجربه کردند این در حالی بود که نماد ونیرو همچنان با صف خرید پرحجم و عرضه های محدود به رشد قیمتی خود ادامه داد. گروه لیزینگی اکثرا مثبت دنبال شدند اما نمادهای ولغدر و وایران با صف خرید همراه بودند. شورای پول و اعتبار مقرر کرد بانک مرکزی در اسرع وقت برنامه افزایش سهم درآمدی بانک ها از محل کارمزد خدمات بانکی را تهیه و برای تصمیم گیری نهایی به این شورا ارایه کند.

در گروه پالایشگاهی با جهش قیمتی و صف خرید نماد شاوان و معاملات مثبت و پرتقاضای نمادهای شاوان، ونفت و شبندر مواجه شدیم این در حالی بود که شایعه تعدیل مثبت نماد شبندر نیز شنیده می شد. درگروه شیمیایی نمادهای مارون، ساینا و شفن صف خرید و نمادهای جم، شپترو، وپترو و کرمانشا مثبت و مابقی هم گروهی ها منفی دنبال شدند اما در اواسط بازار نماد پتروشیمی آبادان با توجه به اعلام پیش بینی درآمد سال مالی 96 متوقف شد. قرارد ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری ایران و چین برای سرمایه گذاری در شرکت پترو پالایش مسجد سلیمان بین ایران و چین به امضا رسید. در حاشیه اختتامیه نمایشگاه صندوق های بازنشستگی همچنین تفاهم نامه شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) و شرکت هلندی برنس به منظور توسعه بازار سرمایه گذاری و تامین مواد اولیه امضا شد.

در گروه های فلزی و معدنی که همسو با افت قیمت های جهانی، اکثرا منفی بودند نمادهای کبافق، فرآور، کیمیا، فسرب و فزرین که در ماه های گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته اند، از فشار فروش به مراتب بالاتری برخوردار بودند و نمادهای فرآور و کیمیا با صف فروش به کار خود پایان دادند در این بین صف خرید نمادهای فلوله و هرمز چشم نوازی می کرد و نمادهای کچاد، کگل، ومعادن، فولاد، ارفع، وتوکا، هرمز و فملی متعادل و مثبت سپری شدند. افزایش سرمایه پرحاشیه 322 درصدی ذوب آهن اصفهان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در مرجع ثبت شرکت ها، ثبت شد.

گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته و بخصوص گروه برقی اکثرا پرتقاضا و مثبت بودند به طوری که نمادهای بموتو، بکام، تکنو، بترانس، بالبر، تکشا، فلامی و بشهاب با صف خرید و نمادهای بکهنوج، لخزر، تمحرکه، بکاب، و بفجر، تکمبا مثبت و پرتقاضا دنبال شدند.

در گروه ساختمانی نمادهای آ س پ و وتوس صف خرید و نمادهای کرمان، ثفارس، ثالوند، ثتران، ثباغ، و ثغرب معاملاتی پرتقاضا و مثبت داشتند اما در اواخر بازار با عرضه ها پرحجمی مواجه شدند که نوسانات منفی آنها درپی داشت در آنسو و درگروه سیمانی نیز معاملاتی متعادل و مثبت مشاهده کردیم که نمادهای سخزر، سمازن، سخاش، سپاها، سبزوا و سدور مثبت تر به کار خود پایان دادند و نماد سهگمت پس از شفاف سازی های مربوط و افزایش چشمگیر پیش بینی سود سال 96 نسبت به سال 95 با رشد حدود 11 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

در گروه غذایی نمادهای غشهد، غسالم و غشصفها صف خرید و نمادهای غدیس، غالبر، غگلپا، غشاذر، غمینو و غفارس مثبت و پرتقاضا ظاهر شدند همچنین نمادهای تولید فیبر ایران با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد و حق تقدم آن و دشیمی جهت برگزاری مجمع فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فولاد و همراه با رشد حدود 190 واحدی به ارتفاع 77,189رسید که در این بین نمادهای پارسان و مبین بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا