مدیرعامل هلدینگ خودکفایی آزادگان تشریح کرد:

مزیت های تامین مالی از مسیر بازار سرمایه

مزیت های تامین مالی از مسیر بازار سرمایه

در صورتی که تامین مالی از طریق بازار سرمایه افزایش یابد، بخش قابل توجهی از نقدینگی ها وارد این بازار می شود و این اتفاق علاوه بر اینکه به رونق بورس می انجامد، نقدینگی ها را به تولید تزریق و تورم را نیز کم خواهد کرد .

 

تامین مالی بنگاه های اقتصادی از طریق بازار سرمایه مزیت های بسیاری دارد که یکی از آنها جمع شدن نقدینگی ها از جامعه و سرازیر شدن بخشی از آن به بازار سرمایه است که به طور خودکار باعث کاهش نرخ تورم هم خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، فرهاد رمضان، مدیرعامل هلدینگ خودکفایی آزادگان با بیان این مطلب گفت: در صورتی که تامین مالی از طریق بازار سرمایه افزایش یابد، بخش قابل توجهی از نقدینگی ها وارد این بازار می شود و این اتفاق علاوه بر اینکه به رونق بورس می انجامد، نقدینگی ها را به تولید تزریق خواهد کرد .

وی در خصوص اینکه چرا بنگاه های اقتصادی برای تامین مالی کمتر از بازار سرمایه استفاده می کنند، گفت: برخی قوانین برای تامین مالی بنگاه های اقتصادی از مسیر بازار سرمایه دست و پاگیر و زمانبر است. این موضوع تمایل سهامداران به تامین مالی از طریق بازار سرمایه را کم می کند.

این کارشناس بازار سرمایه ، تسهیل در قوانین افزایش سرمایه را یکی از راه های افزایش تامین مالی از طریق بازار سهام دانست و افزود:همچنین باید تلاش شود بروکراسی و تشریفات محدود کننده نیز در این خصوص حذف شود.

مدیرعامل هلدینگ خودکفایی آزادگان، تسریع در انتشار اوراق تامین مالی برای بنگاه های اقتصادی را یک موضوع مهم دانست و گفت: تولید کننده اگر بداند سرعت انتشار اوراق مختلف مثل صکوک ، مرابحه و مشارکت از طریق بازار سرمایه بیشتر از تامین مالی از بانک ها است به طور قطع برای تامین نقدینگی خود وارد بازار سرمایه خواهد شد.

رمضان در ادامه با اشاره به پروسه زمانبر دریافت مجوز برای انتشار ابزارهای تامین مالی در بازار سرمایه گفت: برای آنکه بنگاه‌های بزرگ بتوانند برای تامین مالی، اوراق مورد نیاز خود را به سرعت چاپ و سپس آن ‌را در بازار سرمایه عرضه کنند باید بانک مرکزی و سازمان بورس با آنها همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید شرایطی فراهم شود تا بنگاه‌های غیر بورسی نیز وارد بازار سرمایه شوند، اظهار کرد: باید با تسهیل قوانین و مقررات، شرایطی فراهم شود تا امکان ورود شرکت‌های غیربورسی به بازار سرمایه نیز تسریع شود. به عبارت دیگر شرایط به گونه‌ای باشد تا ماندن شرکت‌ها در بورس آسان و نبودن آنها در بازار سرمایه دشوار باشد.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا