تشریح رشد اقتصادی نیمسال اول 94

تشریح رشد اقتصادی نیمسال اول 94

رئیس مرکز آمار ایران در پاسخ به برخی منتقدان که رقم رشد یک درصدی اقتصاد در شش ماه نخست سال جاری را غیرواقعی دانسته‌اند، گفت: معمولا کارشناسان واقعی و پژوهشگران و محققانی که دقت‌های لازم و تخصصی را در محاسبات خود به‌کار می‌گیرند، سعی می‌کنند به آمار و ارقام رسمی نظام استناد کنند.


از نظر قانون، مرجع رسمی آمارهای رسمی کشور از جمله آمار مربوط به نرخ رشد اقتصادی کشور، مرکز آمار ایران است. 


عادل آذر که برای دیدار با مسوولان مرکز آمار پاکستان، اخیرا به اسلام آباد سفر کرده بود، افزود: ممکن است برداشت و حس برخی افراد در برخی حوزه‌های خاص، با ارقام اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران همخوانی نداشته باشد، اما نباید فراموش کرد که مرکز آمار ایران صرفا یک بخش یا یک حوزه خاص را برای محاسبات آماری خود ملاک قرار نمی‌دهد اگر چه ریز آمار و ارقام مربوط به حوزه‌های خاص نیز وجود دارد. 


عادل آذر گفت: رقم اعلام شده برای رشد اقتصادی شش ماه نخست سال جاری، مربوط به سه بخش اصلی کشاورزی، صنعت و خدمات است که هرکدام از این سه بخش، به تعداد زیادی از زیرگروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند. 


به گزارش استیل ایران به نقل از دنیای اقتصاد، رئیس مرکز آمار ایران افزود: از تحلیلگران، کارشناسان و منتقدان می‌خواهیم در بررسی‌ها، مطالعات و اظهارنظرهای خود، کل رشد را در نظر بگیرند چرا که ما کل رشد را اعلام کرده‌ایم. در پایان سال که رقم مربوط به رشد اقتصادی کل سال را اعلام می‌کنیم، اعداد و ارقام مربوط به حوزه‌های مختلف هم به‌صورت تفصیلی ارائه می‌شود و بعد از ارائه و انتشار تفصیلی این آمار و ارقام، کارشناسان می‌توانند برای مطالعات و محاسبات خود، به این جزئیات نیز دسترسی داشته باشند.



بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا