همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری صنایع پایین دستی آلومینیوم در اهواز برگزار شد

همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری صنایع پایین دستی آلومینیوم در اهواز برگزار شد

نخستین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری صنایع پایین دستی آلومینیوم با حضور سرمایه گذارانی از کشورهای مالزی، آلمان، چین، کره جنوبی، سنگاپور و ایتالیا در اهواز برگزار شد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در این همایش ضمن برشمردن پتانسیل ها و ظرفیت های استان خوزستان اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی حدود 20 میلیارد دلار در بخش صنعت سرمایه گذاری شده که حدود 50 درصد آن در بخش صنایع پتروشیمی بوده است که در این خصوص در سال جاری حدود 18 میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید شده است.
سید نوراله حسن زاده با بیان این که استان خوزستان دومین تولید کننده فولاد خام در کشور است تصریح کرد: هم اکنون چندین طرح بزرگ و متوسط فولادی در حال اجرا داریم که عمدتاً با مشارکت شرکت دانیلی ایتالیا می باشند. وی خاطر نشان کرد : کارخانه فولاد شادگان یکی از پروژه های بزرگ فولادی در استان خوزستان می باشد که با تولید 1 میلیون تن در سال اسفند ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
حسن زاده افزود: استان خوزستان تنها استان تولیدکننده محصول شکر از نیشکر در کشور است و در این استان 9 شرکت کشت و صنعت نیشکر وجود دارد که با ظرفیت اسمی 900 هزار تن شکر و تولید سالانه 700 هزار تن شکر فعالیت می کنند.
وی تولید mdf و الکل و صنایع پایین دستی نیشکر را اولویت های سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت : بیش از 70 درصد تولید نفت کشور از استان خوزستان است و حدود 250 واحد تولیدی قطعات و تجهیزات در استان خوزستان شکل گرفته است و علاوه بر آن استان خوزستان از نظر کشاورزی نیز دارای پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری می باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری مقرر شد حدود 60 هزار هکتار از اراضی، به کشت چغندر قند اختصاص یابد و همچنین 3 طرح بزرگ ده هزار تنی تولید شکر از چغندر آماده ارایه به سرمایه گذاران است.
وی با اشاره به طرح های آماده سرمایه گذاری در استان خوزستان تصریح کرد: تولید پترولییوم کک با ظرفیت 700 هزار تن در سال و کارخانه فرومنگنز در شهرستان شادگان در کنار فولاد شادگان،  طرح بزرگ تولید پروپیلن از گازهای طبیعی و طرح های مربوط به صنایع تکمیلی آلومینیوم جزو اولویت های سرمایه گذاری در استان خوزستان است.
سید نوراله حسن زاده با اشاره به تولید و ظرفیت سازی 26 میلیون تن صنایع پتروشیمی افزود: با موافقت استاندار و وزیر نفت مقرر گردید شهرک تخصصی با مساحت 2500 تا 3000 هکتار در شرق استان احداث شود که پیش بینی می شود بیش از 300 طرح بزرگ و کوچک و همچنین صنایع تکمیلی در این شهرک مستقر گردد.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان در پایان سخنان خود ضمن اعلام آمادگی از همکاری مشترک با دیگر کشورها به منظور سرمایه گذاری اقتصادی در استان خوزستان افزود: امیدواریم بتوانیم همکاری مشترکی به منظور اجرای طرح های اقتصادی در بخش های صنعت و کشاورزی با کشورهای میهمان داشته باشیم.
گفتنی است در پایان این همایش که با حضور جمعی از مسئولین استان و سرمایه گذاران خارجی برگزار شد 8 توافقنامه همکاری در زمینه تجهیزات نفتی، گاز، آلومینیوم و صنایع جانبی آن در استان خوزستان با کشورهای چین، سنگاپور، ایتالیا و کره منعقد شد.
همچنین جلسه ای اختصاصی با حضور استاندار خوزستان ، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان و نماینده شرکت دانیلی کشور ایتالیا و دیگر سرمایه گذاران برگزار شد که که در این جلسه شرکت ایتالیایی از انجام سرمایه گذاری در این استان استقبال نمود.
همچنین مقرر گردید این شرکت انجام فاینانس طرح فولاد اکسین به منظور تولید اسلب عریض متناسب با آخرین تکنولوژی روز در جوار کارخانه فولاد را نیز انجام دهد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا