نماینده مردم سیرجان و بردسیر:

بهره برداری از طرح های صنعتی گل گهر موجب شکوفایی ملی می شود

بهره برداری از طرح های صنعتی گل گهر موجب شکوفایی ملی می شود

گروه معادن >سنگ آهن - نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره برداری از طرح های شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان، موجب تحول و شکوفایی اقتصادی در سطح ملی و منطقه ای می شود.

به گزارش ماین نیوز، شهباز حسن پور روز سه شنبه افزود: بهره برداری از طرح های صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان برای صدها نفر از جوانان این منطقه فرصت‌ های شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند.

وی اظهار کرد: طرح های بزرگ اقتصادی منطقه گل گهر سیرجان در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر استفاده از امکانات و توانمندی های داخل کشور و همچنین نامگذاری سال جاری با عنوان 'اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل' در حال اجراست.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده صنعتی و معدنی در دولت تدبیر و امید زمینه شکوفایی ملی را فراهم می کند تصریح کرد: بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی، تقویت توان بخش خصوصی و فراهم کردن زمینه اشتغال در حوزه های مختلف صنعت، معدن و بازرگانی از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم توسعه صنایع استان کرمان مانع خام فروشی مواد معدنی شود.

وی بیان کرد: خام فروشی ضرر و زیان بزرگی به اقتصاد منطقه وارد می کرد، در حالی که ایجاد صنایع موجب رونق، ایجاد اشتغال، پویایی شهرها و خوداتکایی بدون وابستگی به صنعت نفت می شود و در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر استفاده از توانمندی های داخلی است.

وی افزود: طرح مگامدول اول کارخانه تولید آهن اسفنجی (گوهر) شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گهران شرکت گهر انرژی به ظرفیت 332 مگاوات، انعقاد قرارداد طرح فولادسازی و نورد گرم به روش اسلب نازک شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر و همچنین انعقاد قرارداد طرح احداث کارخانه احیاء مستقیم شماره 2 شرکت جهان فولاد از جمله طرح های قابل بهره برداری در شرکت صنعتی معدنی گل گهر سیرجان است.

حسن پور ادامه داد: ظرفیت سالانه این طرح سالانه 1.7 میلیون تن است و برای راه اندازی این طرح ها در مجموع سه هزار و 200 میلیارد ریال و 63 میلیون یورو سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: ظرفیت واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر 332 مگاوات است و تامین برق مورد نیاز شبکه سراسری و همچنین طرح های توسعه منطقه معدنی و صنعتی گل گهر از دستاوردهای ملی و منطقه ای این طرح است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای این طرح یک هزار و 10 میلیارد ریال و 305 میلیون یورو سرمایه گذاری انجام شده و با افتتاح آن برای 120 نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: نیروگاه های سیکل ترکیبی راه حل بسیار کارآمد، انعطاف پذیر، قابل اعتماد، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست است.

حسن پور گفت: هم اکنون بیش از 43 هزار میلیارد تومان پروژه در شهرستان سیرجان تهیه شده و پیش بینی ها به گونه ای است که ما به صورت سلسله وار پروژه آماده افتتاح داریم.

وی اظهار کرد: حرکت رو به جلو و خوبی در مجتمع عظیم سنگ آهن گل گهر سیرجان آغاز شده و امیدواریم بتوانیم هرازگاهی یکی از پروژه های مدرن و بزرگ این شرکت را افتتاح کنیم و مورد بازبینی کار قرار بدهیم.

حسن پور با اشاره به پروژه های فولادی شهرستان سیرجان و بردسیر افزود: در این بخش توانسته ایم قراردادهای جدیدی با کشورهای اروپایی منعقد کنیم و خوشبختانه تا امروز موفق شدیم با دور زدن تحریم ها این پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

شهرستان بردسیر با دارا بودن 120 کیلومتر مسافت با شهرستان غربی خود سیرجان، در یک حوزه انتخابیه قرار دارد و شهباز حسن پور در حال حاضر سومین دوره متوالی نمایندگی خود در این 2 شهرستان طی می کند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا