وزیر نفت:

پالایشگاه ستاره خلیج فارس به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

پالایشگاه ستاره خلیج فارس به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

وزیر نفت با مثبت ارزیابی کردن تعامل کمیسیون اقتصادی مجلس با وزارت نفت در توسعه پروژه‌های صنعت نفت و گاز گفت: به زودی با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس کشور در زمینه بنزین خودکفا می‌شود.


بیژن زنگنه وزیر نفت در خصوص نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مسئولان وزارت نفت اظهار داشت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، اشراف کامل به نقاط قوت و ضعف در صنعت نفت و گاز داشتند و تذکراتی در این جلسه مطرح کردند که به آن رسیدگی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خانه ملت، وزیر نفت با مثبت ارزیابی کردن تعامل کمیسیون اقتصادی مجلس با وزارت نفت در توسعه پروژه‌های صنعت نفت و گاز گفت: به زودی با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس ، کشور در زمینه بنزین خودکفا می‌شود.

وزیر نفت ادامه داد: بحث های مختلفی در این جلسه در حوزه‌های اقتصاد کلان مرتبط با وزارت نفت، درآمد هدفمندی یارانه‌ها، درآمدهای نفتی، تأمین مالی اجرای پروژه‌های صنعت نفت و گاز،مسائل مربوط به بورس انرژی، اقتصاد بخش نفت و ساماندهی پتروشیمی‌ها در این نشست مطرح شد.

زنگنه ادامه داد: مقرر شد نشست‌های تخصصی درحوزه اقتصاد کلان مرتبط با صنعت نفت و گاز با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه یابد.

وی با اشاره به پیگیری گازرسانی به مناطق دیگری از کشور افزود: ان‌شاء الله به زودی پالایشگاه ستاره خلیج فارس مورد بهره‌برداری قرار می گیرد و با انجام این مهم کشور را در زمینه بنزین خودکفا خواهیم کرد.

این عضو کابینه دولت تصریح کرد: پالایشگاه "ستاره خلیج فارس" درحال راه‌اندازی است و تلاش می شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد؛ البته ممکن است نهایتا چند روزی تأخیر وجود داشته باشد، اما درحال حاضر به صورت 3 شیفت فعالیت‌ها برای اتمام پروژه درحال انجام است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا