با ابلاغ دستورالعمل افتتاح حساب سپرده توسط بانک مرکزی:

راه ورود عملی خارجی ها به بورس ایران باز شد

راه ورود عملی خارجی ها به بورس ایران باز شد

بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی افتتاح حساب سپرده ریالی اشخاص خارجی را ابلاغ کرد تا راه برای ورود سرمایه گذاران برای حضور عملی و مستقیم در بازارهای مختلف از جمله بورس ایران باز شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی یکی از موانع مهم و اصلی عدم حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه و بورس ایران و گلایه کارگزاران بورس مربوط به نبود افتتاح حساب مسقیم خارجی ها بود که بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی افتتاح حساب سپرده ریالی اشخاص خارجی را ابلاغ کرد.

براساس این گزارش ، بنابر اعلام بانک مرکزی، در راستای بهره‌برداری از فرصت‌های پسابرجام و تسهیل ارایه خدمات پولی و بانکی به سرمایه‌گذاران و گردشگران خارجی، دستورالعمل اجرایی افتتاح حساب سپرده ریالی برای اشخاص خارجی را به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

طی سالیان اخیر و به ویژه پس از نهایی شدن موافقت‌نامه بین‌المللی برجام، بانک مرکزی همواره بر آن بوده تا تمام تمهیدات و شرایط مقتضی برای بهره‌برداری حداکثری از فرصت‌های بالقوه در دوره پسابرجام در چارچوب منافع ملی و حصول اهداف اقتصادی کشور فراهم شود که از جمله این اقدامات تلاش برای تسهیل حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران خارجی از حیث خدمات پولی و بانکی است.

بر همین اساس، بانک مرکزی با اخذ و تأمین نظرات و ملاحظات مراجع مختلف در این خصوص، ضوابطی را برای تسهیل شرایط و رفع برخی موانع افتتاح حساب سپرده ریالی برای اشخاص خارجی تدوین کرد که در جلسه ۱۴‏‏ دی‌ماه امسال مطرح و تصویب شد.

انتظار می‌رود پس از اجرای موفقیت‌آمیز این دستورالعمل، شرایط برای تسهیل بیشتر ارایه خدمات پولی و بانکی به سرمایه‌گذاران خارجی در آینده‌ای نزدیک فراهم شود.

دستورالعمل اجرایی افتتاح حساب سپرده ریالی برای اشخاص خارجی

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا