معاون وزیر صنعت و معدن در بیرجند:

سیاست وزارت صنعت و معدن به سمت اکتشافات عمقی است

سیاست وزارت صنعت و معدن به سمت اکتشافات عمقی است

گروه اكتشاف و زمين شناسي - معاون وزیر صنعت و معدن با بیان اینکه تاکنون ۱۱۰ هزار کیلومتر خط پروازی در خراسان جنوبی انجام شده است گفت: یکی از سیاست‌های وزارت صنعت معدن و تجارت به سمت اکتشافات عمقی سوق یافته است.

به گزارش ماین نیوز، محمدتقی کره‌ای صبح امروز در دیدار با معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در کشور ما سابقه معدن‌کاری به 7 هزار سال قبل برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم توقع داشته باشیم یک معدن در سطح داشته باشیم افزود: متوسط عمق اکتشافی در کشورهای جهان به 240 متر می‌رسد اما در ایران آغاز راه هستیم.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: در دولت یازدهم سیاست سازمان معدن تجارت رفتن به سمت عمق است و در دنیا هر کشوری که تا عمق 150 متر برود 3 برابر ذخایر معدنی آن افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: یکی از نخستین و مهم‌ترین راه‌های اکتشافات، عمقی و روش ژئوفیزیک هوایی است که بیش از یک چهارم پروازهایی که در کشور انجام شده است برای انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی انجام شده مربوط به خراسان جنوبی بوده است.

معاون وزیر صنعت و معدن گفت: امسال یک هزار و 200 نفر کارشناسی روز عملیات صحرایی در جنوب خراسان داشته‌ایم که مجموع اینها یک دهه پردازش مجدد در زمینه ذخایر روی کشور بوده است.

کره‌ای با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های معدنی بالقوه زیادی است که از بعد انقلاب توجه زیادی به این ظرفیت‌ها شده است افزود: نتایج اولیه پردازش‌ها 26 آنومالی برای روی در جنوب خراسان اجرا شده است که قرار شد مرکز شمال شرق تا قبل از پایان سال این 26 مورد را کنترل و نتایج آن را اعلام کند.

وی بیان کرد: عملیات ژئوفیزیک هوایی در استان خراسان جنوبی با دو هلیکوپتر انجام شده و امیدوداریم تا پایان دولت یازدهم نتایج ملموس آن در بخش صنعت معدن نمایان شود.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: در اکتشافات اخیر معدنی که در عمق 25 متر باشد نداریم زیرا دنیا به سمت اکتشافات عمق رفته است و در این راستا سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت به سمت اکتشافات عمقی سوق یافته است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا