تولید نفت اوپک و آمریکا در ٢ سال آینده افزایش می یابد

تولید نفت اوپک و آمریکا در ٢ سال آینده افزایش می یابد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت این کشور و کشورهای عضو اوپک در سالهای ٢٠١٧ و ٢٠١٨ میلادی اندکی افزایش خواهد یافت.

 

به گزارش پایگاه خبری کلانیش انرژی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش دورنمای کوتاه مدت انرژی ماه فوریه اعلام کرد مجموع تولید روزانه نفت از سوی کشورهای عضو اوپک در سال ٢٠١٧ میلادی ٢٠٠ هزار بشکه و در سال ٢٠١٨ میلادی ٥٠٠ هزار بشکه افزایش می یابد.
در گزارش یاد شده همچنین پیش بینی شده است که میانگین تولید نفت ٤٨ ایالت مرکزی آمریکا (به جز آلاسکا و هاوایی) در سال جاری میلادی به ٦ میلیون و ٨٨٠ هزار بشکه در روز و در سال آینده میلادی به هفت میلیون و ٢٩٠ هزار بشکه در روز می رسد که از برآوردهای پیشین اداره اطلاعات انرژی بالاتر است.
اداره اطلاعات انرژی اعلام کرد: پیش بینی می شود مجموع تولید روزانه نفت آمریکا در سال ٢٠١٧ میلادی به هشت میلیون و ٩٨٠ هزار بشکه و در سال ٢٠١٨ میلادی به ٩ میلیون و ٥٣٠ هزار بشکه در روز می رسد که به ترتیب، ٢٠ هزار و ٢٣٠ هزار بشکه نسبت به برآورد پیشین بیشتر است.
تازه ترین برآوردها از تولید نفت لیبی نیز نشان می دهد که این کشور در ماه ژانویه امسال روزانه ٧٠٠ هزار بشکه نفت تولید کرده است که بالاترین رقم تولید این کشور از سال ٢٠١٤ میلادی تا کنون به شمار می آید. لیبی از جمله کشورهایی است که از توافق کاهش تولید اوپک، مستثنی شده است.
در گزارش اداره اطلاعات انرژی آمده: عربستان به تازگی اعلام کرده که به سهمیه تولید خود پایبند بوده و برآورد می شود که تولید این کشور در ماه ژانویه امسال اندکی کمتر از ١٠ میلیون بشکه در روز بوده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا