روز گذشته در بورس کالا به ثبت رسید؛

تک روی سررسید تیر ماه در بازار آتی سکه

تک روی سررسید تیر ماه در بازار آتی سکه

معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۵هزار و ۲۷۵ قرارداد و ارزش ۷۳۵ میلیارد ریال رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در دومین روز هفته، فضای بازار ارز آرام و حجم کم معاملات نقدی شرایط متفاوتی برای بازار آتی سکه در بورس کالا رقم زد به طوری از پنج سر رسید بازار آتی چهار سر رسید صعودی و یک سر رسید نزولی شد.

به این ترتیب روز گذشته سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۹ هزار تومان، افزایش ۰/۰۷ درصدی را تجربه کرد. از سویی قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۶۶ هزار تومان رشد ۰/۰۶ درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۳۱۲ هزار تومان به فروش رسید و با کاهش ۰/۱۸درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۵۷ هزار تومان معامله و رشد ۰/۰۵درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۴۰۲ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۰۸درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

افزایش تحرکات و فعالیت معامله‌گران در بازار سکه موجب شد که روز یکشنبه سکه تمام بهارآزادی در مسیر افزایشی قرار گرفته و بار دیگر وارد کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شود. سکه تمام بهار آزادی که در اولین روز هفته با ۲ هزار تومان کاهش تا کانال یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان پایین رفته بود، روز یکشنبه ۳ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به قیمت یک میلیون و ۲۰۲ هزار تومان رسید. کارشناسان علت افزایش خرید معامله‌گران سکه را خوشبینی آنها نسبت به روند اونس در بازارهای جهانی هفته جاری عنوان کردند.

همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۶۳۹ و ۳۴۲ هزار تومان داد و ستد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا