مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار:

صندوق تثبیت یک گام دیگر به تاسیس نزدیک شد

صندوق تثبیت یک گام دیگر به تاسیس نزدیک شد

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه ای به محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار آن شده است که منابع لازم برای تاسیس صندوق تثبیت بازار سرمایه تخصیص پیدا کند و انشاء الله در هفته آینده جلسه ای در این خصوص تشکیل خواهد شد.

 

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار از نامه وزیر اقتصاد به معاون رئیس جمهور درموضوع صندوق تثبیت بازار سرمایه خبر داد.

محسن خدابخش به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: به تازگی علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه ای به محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار آن شده است که منابع لازم برای تاسیس صندوق تثبیت بازار سرمایه تخصیص پیدا کند و انشاء الله در هفته آینده جلسه ای در این خصوص تشکیل خواهد شد.

به گفته خدابخش، در این جلسه هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه تعیین و منابع آن با حضور هیات امنا تجهیز خواهد شد. ضمن اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار هم با مصوبه ای که از شورای عالی بورس خواهد گرفت، بخشی از منابع خود را صرف صندوق تثبیت بازار سرمایه خواهد کرد.

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: دکتر شاپورمحمدی رئیس سازمان پی گیر جلسه با رئیس کل بانک مرکزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ، معاون اول رئیس جمهور و رئیس هیات عامل صندوق توسعه مالی است تا 1 درصد از منابع صندوق توسعه مالی به صندوق تثبیت بازار سرمایه تخصیص پیدا کند.

گفتنی است: طرح راه اندازی صندوق تثبیت بازار سرمایه به صورت هیئت امنایی و با مصوبه مجلس، از مدتها پیش از سوی سازمان بورس دنبال می شد تا با توجه به افزایش اندازه بازار سرمایه کشور، زیر ساخت های ایجاد بازاری کارآمد و عمیق فراهم شود. 

بر همین اساس، پنج نهاد و دستگاه شامل وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، سازمان بورس و صندوق توسعه ملی ، متولی راه اندازی صندوق تثبیت سرمایه اند. 

طبق بند «الف» ماده 28 قانون رفع موانع تولید، صندوق تثبیت بازار سرمایه به‌عنوان نهاد مالی تحت نظارت سازمان بورس و به‌صورت شخصیت حقوقی مستقلی در بازار سرمایه فعالیت کند. همچنین شرایط و معیارهای مخاطرات سامانه‌ای، مخاطرات فرادستگاهی و بحران‌های مالی و نیز شرایط و مقررات فعالیت و انحلال صندوق، ارکان صندوق و وظایف و اختیارات هیأت امناء و هیأت عامل از موارد ذکر شده در اساسنامه صندوق یاد شده است.

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگری از گفتگو با سنا، همچنین از ارائه مدل جدید توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: جلسات هماهنگی در این خصوص برگزار شده و تا اواخر هفته آینده این مدل نهایی خواهد شد.

خدابخش سپس با بیان توصیه هایی درخصوص منابع قابل اتکا و مطمئن خبری در بازار سرمایه تاکید کرد: سهامداران و فعالان بازار سرمایه، اخبار رسمی را صرفا از سامانه کدال دریافت کنند و توده وار وارد سهام نشوند.

وی با اشاره به اینکه اخیرا برخی گروه های تلگرامی اخبار قدیمی را بازنشر داده و افراد را دچار اشتباه کرده بودند، افزود: افرادی که در گروه ها و کانال های تلگرامی عضویت دارند، اطلاعات را حتما با کدال کنترل کنند و اکتفا به اخبار کانال های تلگرامی نکنند تا متضرر نشوند.

خدابخش تاکید کرد: حداقل چیزی که می توان در این میان لحاظ کرد این است که P/E و EPS را کنترل کنند و ببینند که آیا شرکت قبلا سابقه سودآوری داشته است یا خیر و صرفا بر اساس شنیده های بی اساس اقدام به معامله نکنند.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا