مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:

فولاد شادگان علاوه بر مشکلات زیست‌محیطی، هیچ توجیه اقتصادی ندارد

فولاد شادگان علاوه بر مشکلات زیست‌محیطی، هیچ توجیه اقتصادی ندارد

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: کارخانه فولاد شادگان علاوه بر مشکلات زیست محیطی، از نظر اشتغال هم هیچ توجیه اقتصادی برای اهالی شادگان ندارد.

به گزارش ماین نیوز، احمدرضا لاهیجان زاده در جلسه بررسی مسائل کارخانه فولاد شادگان که شب گذشته، 24 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: واگذاری اراضی تالابی برای توسعه کارخانه، مطلقا ممنوع است.

وی افزود: از نظر مکانی در زمان احداث کارخانه، نه تنها سازمان محیط زیست بلکه تمام ارگان‌هایی که باید زیرساخت‌های کارخانه را تامین می‌کردند مخالف احداث کارخانه در این منطقه بودند.

لاهیجان زاده تصریح کرد: زمان ساخت کارخانه فولاد شادگان، مدیرعامل وقت شرکت گاز ناراحت بود که چرا باید کارخانه فولاد در نقطه‌ای ساخته شود که حتی امکان تأمین گاز هم برای آن وجود ندارد.

وی گفت: این کارخانه از نظر اشتغال نیز هیچ توجیه اقتصادی ندارد زیرا می‌خواهد برای 200 تا 300 نفر ایجاد اشتغال کند اما این تعداد توجیهی برای حل مشکل اشتغال اهالی شادگان نیست.

لاهیجان زاده با بیان این‌که کارخانه فولاد شادگان دیوار به دیوار تالاب است، عنوان کرد: درخواست 2000 مترمکعب آب در ساعت برای فعالیت کارخانه عددی بسیار بزرگی است. در خصوص مساله توسعه کارخانه در همین زمینی که کارخانه در آن احداث شده، با توجه به مجوزات گرفته شده قبلی، ایرادی ندارد اما چون کارخانه در حریم تالاب است، توسعه زمین در امتداد زمین فعلی به سمت جنوب یعنی آبادان، تقریبا غیر ممکن است.

لاهیجان زاده عنوان کرد: طبق قانون مجلس شورای اسلامی واگذاری اراضی تالابی مطلقا ممنوع است و توسعه کارخانه در حریم تالاب یا جابه‌جایی حریم تالاب به هیچ عنوان امکانپذیر نیست.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا